|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om det ska vara värt besväret att byta motor så ska du stoppa i 400hk V8:an.. Z MMM Coupe |
|
|
varför inte 10000 hk när man ändå håller på............................... ^o) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Svebba: Tror inte bakvagnen klara 10k =) Z MMM Coupe |
|
|
Alla motorer från E36 passar mer eller mindre rakt ner i din bil, inga större problem. Det skiljer lite på styrboxar om bilen har startspärr eller inte, antispinn eller inte och om det är Bosch eller Siemens styrdon. Det borde gå att regga om bilen med 2,8 liters motorn från 328, men tänk på att du måste få ett intyg från BMW som stöder detta samt att du måste byta bromsar runtom. Du har väl solida skivor fram på din? På 140hk och uppåt är det ventilerade skivor fram. Sedan måste du byta till skivor bak om du inte har det. Vet inte om Z3 såldes med trummor bak i Sverige. Kort sagt: Klart det går om du vill!! Mvh Henrik |
|
|
...men glöm att du någonsin får BMW Sveriges välsignelse dvs intyg. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Varför skulle det vara så omöjligt. Vet folk som fått intyg på betydligt krångligare bilar. Är BMW Sverige så omöjliga att göra med eller är det något du tror?? En kompis har haft en BMW 528 med 745 Turbomotor, reggad och godkänd. Om BMW Sverige krånglar så kan man gå via BMW Tyskland, eller Tüv. Det kan bli mycket jobb och kosta en del pengar, men jag är övertygad om att det går. Men det är klart det är både billigare och enklare att byta bil. Mvh Henrik |
|
|
Jag vet hur det var att omregistrera min f.d. bil med helbilsgodkännande trots BMW AG intyg, och BMW AG OK:ade TuV godkända fabriksprylar. Utan dessa hade inte BMW Sverige ställt upp med sin nödvändiga hjälp. Är det någon annan än din kompis som har lyckats så meddela gärna. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Anders Olsson: Tror du inte? :D hehe, nä de var bara lite sarkasm... Djaccess, vore jag du skulle jag höra med bmw om det är möjligt att få ett sådant intyg, du har ju inget att förlora på de.. =) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Äntligen nån som stödjer min teori.. även om det kanske i slutet blir en för kostsam sak, så ska jag iaf kolla upp möjligheten. Har skivor bak iaf.. osäker om dom fram, men låter väl lite omodernt med solida skivor?! Men kanske. Vet som sagt att iaf Opel kan ge intyg på vissa av sina modeller om man bygger om.. t.ex Kadett8v kan man få intyg för att stoppa i 16v i. O.sv. Men BMW är ju lite "heligt" så dom kanske är svårare.. dom skulle bara veta vad jag gjort med resten av bilen.. haha. |
|
|
ja nåt med din bil verkar göra den speciell, nu har du sagt A så kläm fram B på än gång! ;P //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Hobbe: Jag vet hur frustrerande det kan vara att bli runtskickad mellan olika instanser. Hjälpte en kompis att jaga intyg till en Ford Falcon som han köpte från Australien. Det tog 6 månader att få den inreggad i Sverige. Mvh Henrik |
|
|
här har du tips på vad du kan göra med motorn, d:son här på forumet är tydligen inte nöjd med varken 321hk eller bredden på m karossen. hmm.. blir nog bra när det är klart men är en bit dit vad det ser ut som, någon som vet hur gamla bilderna är och hur långt han har kommit nu? Länk Sålde 645:an och köpte E46 och Z3, nu är livet roligare |
|
|
off topic: men vad får han för tips av denna länk? offtopic igen: tror alla sett den där länken.. // Pantzare |
|
|
vadå tror alla har sett den där länken? tipset är att riva isär skiten och göra om det ordentligt vilket bmw uppenbarligen inte lyckades med.. Sålde 645:an och köpte E46 och Z3, nu är livet roligare |
|
|
(länken har varit uppe förut) Tror det är fler än mig som anser att bmw har lyckats! Och de flesta nöjer sig nog utan att "riva isär skiten" //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
jag har inte rivit isär min heller men vore inte fel med mer effekt det kan du inte säga emot.. Sålde 645:an och köpte E46 och Z3, nu är livet roligare |
|
| Det gör jag inte heller... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.