|
|
|
|---|---|
| Jag bara undrar hur många bilnycklar får man vid köp av en ny bil.Är det inte bara två.Såg en bilannons där det står "alla fyra nycklar". | |
|
BMW har minskat från 4 till 2 nycklar på de modeller som har 'elektronisk' nyckel med knappstart. Modeller med 'gammal hederlig' nyckel levererades med 2 st 'fullnycklar' dvs med fjärrlåsstyrning, 1 st 'verkstadsnyckel' (utan fjärr, passar ej i bagagelås) samt 1 st 'nödnyckel' helt i plast. /// Gunnar E. |
|
|
Komplettering: Det ska finnas 10 st 'nyckelchips' till varje bil - blir man av med en nyckel spärras den i bilens styrbox av verkstaden, och man får (köpa!) en ny nyckel med ett av bilens 10 'personliga' chip. Den nya nyckeln aktiveras vid leveransen. Tror man kan beställa extra nycklar också, om man behöver fler än två. Slarvar man bort alla 10 lär det bli problem, vad jag förstår - vet inte hur man löser det, om det händer.... /// Gunnar E. |
|
| Jag levererade en 320iT E91 på jobbet idag, och det är två riktiga nycklar samt en "plånboksnyckel", som passar i en "riktig" nyckel som sitter i handsfacket, dock utan möjlighet att öppna och låsa dörrarna. | |
|
Komplettering: Plånboksnyckeln har utgått på E46 mfl någon gång under 02-03. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag kodade om mina nycklar på BMW häromdan och jag har 4 stycken. Tydligen var det alla som skulle finnas från nybilsleverans enligt kundmottagaren. Min bil är en E46 -01. /M.A. Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| Jag fick bara 2 stycken nycklar + en sån plast nyckel när jag köpte min bil.Det är en E46-04 | |
|
Samma här, 2 nycklar och en liten plastnyckel. Keep Your Distance! |
|
|
Samma här 2 nycklar och 1 liten i plast. |
|
|
Jag har en nyckel med lyse i större modell och två "reserv" och en plast till min E-36 328:a. Mpower |
|
|
Jag fick 2st "stora" nycklar med fjärr 2 st "mindre" nycklar i plast = totalt 4 nycklar En E46 tidig -02 //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Till min förra fick jag: 2 st med fjärr 1 st plastnyckel 1 st "verkstadsnyckel" (utan fjärr) Ha en fin.. T |
|
|
Går det att beställa en ny plastnyckel bara? Verkar ha tappat bort min och bilen ska ev snart bytas in :( /Johan Min E30: Länk |
|
|
2 "Fjärrnycklar", 1 "reserv" sen ytterligare en "servicenyckel"...Självklart alla i metall o inte i billig plast som på de nyare:-) |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har bara en blank silca nyckel!!! Måste ha blitt nått fel vid leverans för 22 år sedan. =) MVH Patrik |
|
Rättelse... Jag har 2 st nycklar med fjärr, 1 st utan och 1 st plånboksnyckel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.