|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ringer man till tyska bilregistret för att få fram tidigare ägare? Hur kommer man i kontakt med dom? | |
|
Använd forumets sökfunktion.... /M.A. Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Länk Mvh Björn |
|
vassbmw |
oj oj oj ni har inte fattat påängen i det här hela. Det bästa sättet och titta om bilen är rätt, köp diagnosutrustning kostar 4000 kr då kan man vara 100% säker vid import ,i programmet kan man testa om bilen har varit fifflad med mätaren, om den är fifflad kommer det upp att cmosen i själv chippet som sitter i kretskortet inte stämma överns med bilens huvuddator, då är den skruvad så att det brinner då kommer en ruta i programmet failure cmos. Men det roliga är att mestadels fifflerier med mätaren är att dem omprogrammerar om cmos med en massa hex siffror, och om man har gjort de så kan man inte genomföra testet med programvaran = skruvad igen alltså finns det två sätt att vara säker på, om bilen är skruvad, och det finns bara två sätt att skruva en bil , genom att byta konsolen eller att mixtra med kodningen i mätaren. klart slut. Alla impörter i Sverige som fifflar med mätaren dem borde få livstids fängelse i helvetet. Vi vanliga människor som köper bilar ska inte lida av dem. |
|
Lustigt att inte BMW själva kan se att den är skruvad då ;-) Uppenbarligen så finns det sätt att "skruva" mätaren på som inte ger något utslag på "diagnosutrustningen" iom alla intyg på mätaren inte är skruvad från aukt BMW-åf.. Mvh Jimmy |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jasså säger du det :) det kostar inga 4000 kr att ringa till tyskland eller begära garantiutrag från BMW.Då får man dessutom dokument som styrker mätarställning. För att få fram ägaren i tyskland så får du kontakta bilprovningen där bilen reg,bes de tar ju hand om det tyska registreringsbeviset heter "Fahrzeugbrief" där ska samtliga ägare vara noterade. ///MVH Hasso Länk |
|
vassbmw: Nu har jag stor lust att skriva ett taskigt och tillrättavisande inlägg riktat mot dig och ditt omogna och felaktiga översittar-inlägg... Men jag låter bli. /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| vassbmw - Det är inte bra att vara så säker på sin sak när man har fel. ;) | |
|
Rolex: Falsk blygsamhet brukar väl inte vara din starka sida? Kom igen nu, klipp till hårt. Jag vet att du vill... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Fast inga garantiuttdrag, Fahrzeugbrief, eller intyg i världen kan garantera någon mätarställning inte. Lika lite som en fyratusenkronors gizmo. Däremot så borde man kunna kolla instansad produktionsdatum på ljusmodulen så att den överensstämmer med bilens produktions månad/år. Fast det pratas det inte om här på forumet så det går väl inte det heller. Man lär få sväva i ovisshet eller falsk trygghet. Det är bara att välja... ;) | |
vassbmw |
mmm det bästa och titta om den är ärlig det är helheten, titta synkringarna , kopplingen etc. Man ska inte haka upp sig på mätarinställningen, har den gått 11000 mil och du känner att man kan veva på hela växellåds spaken som en ring då kan man undra om den har verkligen gått 11000 mil kanske 35000 mil.. ja vet av erfranhet att bilar över 20000 mil är vrak. Jag personligen vet att bilar med mycket mil är vrak sånt känner man och ja vet man kan bli blind när man tittar på en fin bil och är lite upphetsad och köper ett vrak.. men man lär sig av sina misstag. så är det. hare bra alla bmw freaks , plus att de beror på vem som kör bilen påverkar mycket på bilens prestenda mkt, |
Scheckheft |
vassbmw: tre inlägg och så hinner du med att skriva så mycket dynga att man kan gödsla en hel åker. Mvh Scheckheft |
|
vassbmw; Tillåt mig skratta, över 20000mil vrak?! Du skrev dagens skämt, synd att inte Rolex, skrev vad han verkligen tycker, men men, du förstår nog undermeningen=) Mvh Stephan |
|
|
Måste ändå få passa på och tacka "vassbmw" för de goa skratten som hans inlägg fick mig till såhär på kvällskvisten! :o)) En 19-åring med gedigen erfarenhet från mängder av 20 000-milavrak... Sanningen är som redan nämnts att avläsning av mätarställningen hos BMW eller annan verkstad, tyvärr inte säger något om hur långt bilen gått i verkligheten. Tafatta och misslyckade mätarskruvningar kan ibland visa sig i de fallen, men de flesta skruvningarna görs mer "seriöst" och då ser man inte det i en sådan avläsning... Tyvärr är det svårt att vara 100% säker på riktigt miltal, men en ordentlig bakgrundskoll genom att ringa verkstäder och tidigare ägare, utdrag ur garantireparationer etc. kan ge en ganska säker bild av bilen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Såja, såja, lugna och fina. Inte lätt att komma in med 19 bast och begå harakiri på fyra inlägg. Låt killen vara, alla åsikter är välkommna, även dom osanna. ;) | |
Scheckheft |
vassbmw är ett fenomen som jag känner igen från tyska bilforum: en person anmäler sig, skriver en massa strunt som retar andra forumdeltagare. Personen spärras men återkommer under ett nytt nick. Och fortsätter. Har detta fenomen "äntligen" kommit till Autopower? Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: än "good old" OleM då?? *LMAO* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag sitter här o läser "vassbmw:s" andra inlägg i denna tråd och retar upp mig som bara f-n men jag försöker att inte låta mig påverkas... Känner mig som en hungrig polis-schäferhund som inte fått mat på ett tag o snart ska få kopplet frisläppt och "gå lös" på en tjuv eller nått..... Men jag ligger lågt! /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Rolex: Ligger lågt ?!?!? Börjar du bli gammal ? ;-) Buss på !!!! :-P Mvh Jimmy |
|
| Haaaahaha Kul tråd. Måste ha varit ironi.. hoppas jag... | |
|
Veva växelspaken som i en ring.... Låter som vi pratar om en gammal PV eller Alfetta. Synnerligen underhållande inlägg.... Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.