AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
917

elfel e34 touring

cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
Det som inte funkar bakrutevärme , bakrute torkare och spolning elhissar bak går ner men inte upp, takluckan funkar inte heller!

All belysning c-lås och bakluckeöppning fungerar så jag räknar med att kabelhärvan till bakluckan är hel !

säkringen vid batteriet är hel som alla andra säkringar!

H/Claude

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Låter som typiskt kabelbrott vid gångjärnet.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
vilket oväntat svar!
Det är inte det som är felet!
desutom borde bakrutevärmen funka (eget kablage) och vad har takluckan och spolningen med bakluckan att göra?
Det sitter en General Module under baksätet, den har med elhissar och soltak att göra... vet ej om den även påkerkar dina andra problem...

Har alla fel uppkommit samtidigt?
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Varför borde bakrutevärmen funka eget kablage ? Ja det sitter en skarv i stora härvan där den går in i bakstammen..du har 9 sladd på ena sidan 16 tror jag det var på andra sidan..jag har haft samma som dig felet var ett antal sladd av i båda härvor..kan tillägga att min bil låste in mig om jag stängde av den..taklucka samt fönster gick igen helt av sig självt samt att dörrlåsen gick igen när man stängde av den men släppte så fort man släckte lyset..köper du nya härvor 1300 kr st så ska du lämna chassienr det skiljer på härvor om du har taklucka eller inte
cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
jag har precis köpt bilen har stått avställd i ett år(stått varmt) innan det var det inga el fel enligt tidigare ägare
tror snarare som du Johannes B att det är nått med G Module
ska till garaget och kolla i morgon så då får vi se vad det är som är trasigt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.