|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
teamchameleont: Jaha, jag hade missat trådens fortsättning på sid 2. Under litern på landsväg med vettiga däck runt 90-100 km/h är ju fullt möjligt, men då blir det nog få omkörningar och väldigt lite uppförs kan jag tro.. I stan lär det väl dra iväg även för dig? Annars är det nog mer normalt att nå ca 1-1,3 på landsväg beroende på trafik och hastighet. Jag kan pressa upp min till 1,6 om jag kör riktigt hårt och snabbt med många omkörningar. I stan blir det ju lätt över 2l/m. |
|
|
hmm 100 km/h (precis så lock up har gått in) ca 1 liter, 120 km/h 1.2, 140 km/h 1.4 , 160 km/h 1.6 osv är min erfarenhet av 750 E32 efter jag åker minst "plus moms" konstant har jag iaf jag aldrig kommit under 14 liter/100 km utan räknar oftast med 15 blandad körning. BMW CS #5139 |
|
| Åkte med min förra 750ia -89 till Stockholm från Örnsköldsvik på farthållaren, ca 55 mil. Väl framme kunde jag konstatera att den dragit ca: 1,3 liter milen i motorvägsfart. Billigt om man jämför med en Volvo 745 som tar lika mycket:) | |
teamchameleont |
tillbax.. |
|
Jag som tyckte min förra 518i -95 var billig i bensin. Nu när ni säger att en 750 drar lika lite så var min 518 rätt dyr att köra egentligen. =) |
|
Paap Reeder |
... exakt så är den realistiska sanningen Harlin. På fredag åker mina toppar in för reno ... sedan skall burkarna få nya volanger. MVH /// Paap R |
|
Min bil drar lite mer om jag kör med farthållaren, kanske marginellt men såpass så det märks. Kanske inte på helt plan väg men då det är lite "upp och ner". Annars kan jag säga att under litern funkar på landsväg om man klarar att köra i laglig fart...(har klarat 8 mil med snitt på 0,8!) Med min blandade körning nu på vintern är jag uppe i nästan 1,4 men då får bilen stå still och bli varm ibland, och sedan är det mest 90 väg till jobbet. Så jag tycker inte den är så jättetörstig, man kan ju inte köra på fullgas hela tiden! /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.