|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
JA ni som har ägt 750 E-32 eller äger kan ni inte skriva lite om er bil ??? Hur dom är att äga / köra / ekonomi / mm...????? Billy B10 , Alpina CS Länk | |
|
Du borde hitta lite om du söker, Paap mfl har skrivit bra många ord om 750-livets glädje och prövningar. Körningsbiten får du nog bäst koll på genom att köra en själv, men välj en fin att testa, vraken är inget kul. //Magnus |
|
|
Äga: Underbar bil (när allt fungerar)!! Köra: Komfort och prestanda :-) Ekonomi: Som ett stort svart hål! Har inte personligen haft några större fel, mest slitage, t.ex. stödlager, däck m.m. Har funnits fel tidigare, då instrument/kretskort är bytta. Finns fortfarande en del elfel, nån elhiss o elspegel. Antagligen kabelbrott! /Geson |
|
|
Är inne på min andra 750 nu, den första köpte jag väl lite för snabbt. Det vart en hel del jobb på den, inte mycke köra. Den var brukad utan större underhåll kan man säga. Men väl så underbar när jag väl körde den. Den jag har nu köpte jag för en bra peng i mina ögon, affären i sig vart inte kul, men det är ju en annan sak. Bilen är i underbart skick. För mig vad gäller underhåll har inte kostat mycket med nuvarande, tvärtom mot den första. Nu tycker jag ju om att hålla på att mecka, så det håller pengen nere. Försäkring, ja, den kostar. Köra, hur kul som hellst. Smilet går INTE att få bort. Sen när pedalen åker i golvet...Jösses. Man ska nog ha lite tur för att hitta en fin 750, kollade på tio stycken innan jag kände mig säker på den nuvarande. Tror det finns många runt 20.000:-. Ja, fler kan nog fylla på. |
|
|
Var rädd om Alpinan ;-) mvh. Fredrik |
|
|
Helt underbar kan jag bara säga. Ljudet är ju oslagbart. Ekonomin är ju dock en nackdel men det anade du nog redan. Men man får valuta för pengarna. Köpte min för snart 1 månad sen och allt funkar på den. All el osv. Svårt att säga något om hur bra den håller efter så kort tid. Provkör en om du nu inte redan gjordet det! en upplevelse |
|
|
OK.... Vanliga fel på dessa vagnar då ?? Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Körmässigt är den sämre än en 5-serie E34, det är mer komfort o baksätetslyx i en E32 jämnfört mot E34 som i sin tur är lite "sportigare" o med bättre vägkänsla. Sen är det många gånger problem med motorns styrsystem, EML-läge är inte ovanligt av komponenter som inte är helt perfekta och stör ut motorstyrningen. Spjällmotorer, tändkablar, luftmassemätarna mm är ofta boven. Övriga fel är jämnförbara med E34, som bussningar, bromsar, automatlådan, samt diverse elfel som dessa vagnar tyvärr dras med, inget som inte går o åtgärda i.o.f.s. En välskött 750 är en trevlig vagn, absolut, men en välskött Alpina B10 är SÅ mycket trevligare o roligare att äga i längden! ///Magnus |
|
Paap Reeder |
... bara som info skall jag byta ringar i min. På tisdag lyfter jag av topparna. Varför i helgoland nu detta? Jag skall ner i bensinförbrukning och för det måste kompressionen vara i nyskick. Sedan låter jag renovera topparna genom att sätta dit bussningar på avgassidan samt nya ÖD-ventiler på insugssidan och sedan skall ventilerna profsslipas. E21 .. litet protest. På konbana går den väl så bra. Håller inte med om att en E34 rent generellt skulle ge mer körglädje - undantaget M5 isf. MVH /// Paap R |
|
Intressant Paap! Kanske det stämmer ändå det som Gisse (kammaxelguru) sa redan för tre år sen att M70:ns kolvringar "klibbar och kommer liksom ur läge".Ser med spänning fram emot rapport från meket. billy:Så länge en 750 e32 har bra avgasvärden så är det en alldeles utmärkt bil,de fel som kan uppstå gäller nog för de flesta bilar med elekronik och därmed inte oöverstigligt. Lite varning på nivåreglering och stötdämpare men om de är friska så köp,kör och ha skitkul. Mvh Dic. |
|
teamchameleont |
jag har inte haft några problem med min förutom service... den tuffar o går som en klocka. soppaförbrukningen ligger under litern. skatten är ju som den är. försäkring på helförsäkring, inga skadefria år, inget körkort än, bor i en stad med mycket bilinbrott o bilstölder, många optioner extra såsom assistans, olycksfall, fria mil, självriskeliminiering vid allt, under 25 etc etc etc, så fick jag 19,900 om året... inte farligt.. |
|
Förbrukning under litern per mil.....!!!!!! Är det möjligt med en v12 maskin ??????? Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
teamchameleont |
ja då.inga problem... ha rätt delar o bra maskin, bra servicaa, o bra mekaniker.. |
| Eeh, jag lyckas knappt få min 730 att gå under litern fast jag kör lugnt?!?! Fullservad och i bra skick. | |
teamchameleont |
he he... min går under... så jag har la tur om inte annat... |
Paap Reeder |
teckanmanelont. Du har vänt på siffrorna. Liter / mil innebär att du skall dela det som står på bensinpumpen med det som trippmätaren visar. 95 liter på 65 mil blir 1,46 l/mil men bara 0,68 mil/l. MVH /// Paap R |
teamchameleont |
QUE??? jag vet vad jag säger... 0,8-0,9 L PER MIL! |
| haha...de låter för bra att din 750 skulle dra mindre än min 730....isf köper jag en 750 direkt! | |
teamchameleont |
köp min.... he he... |
| ...för gammal =) | |
teamchameleont |
men fet.... den festaste som går på fyra hjul.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.