|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt mig en BMW 320i som gick nästan upp i kok för ett tag sen, då bytte jag temostaten och så ska jag lufta den men jag kan hålla på att lufta hur länge som helst för det enda som kommer ur den luftningsskruven är ånga och jag får ingen värme inne i bilen, Det är inget vatten i oljan. Jag har fyllt på hur mycket vatten som helst tycker jag men det måste ju ta slut någon gång med ångan eller luften?? PS det trycker ut lite vatten/ånga vid termostaten,, Någon som vet hur jag skall gå vidare?? Nybliven BMW ägare så jag kan inget om BMW | |
| kolla om du har vatten i alla salngarna .. du bör känna det när du klämmer på dem .. | |
| använd "sök inlägg" finns mängder med info om det | |
|
Japp, sök inlägg finns enormt mycket kring detta! Men antagligen är det inte termostaten det är fel på. Den brukar oftast hänga sig i öppet läge och då brukar bilen inte gå upp till arbetstemp. Ditt problem ligger nog i att vattenpumpen skurit samt att ditt termostathus läcker. Byt huset + samtliga packningar och köp en ny v-pump (590kr) och byt den sen lufta du ur. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.