AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
747

TEMPMÄTARE, får ej info, även vid jordning, HJÄLP

ac
89
acreature
e30 320i -84
hjälp. jag har testat med att jorda sladden för att få utslag på tempgivarn för att se vart felet ligger. Dessvärre så ger itne mätaren något utslag i instrumenteringen.

jag har kikat igenom hela mätarhuset efter eventuella fel utan resultat och SI batterierna mäter dryga 1,3v vardera.

Alla mätare utom temp fungerar, tempgivarn hoppar upp lite vid start eller ibland vid slag på instumenthuset. DOCK inte så långt att den ens kommer upp till understa läger på skalan.

>>>>VART hittar jag rätt stift eller sladd för att jorda och se om mätarn fungerar samt se ifall jag har kabelbrott?<<<<

mvh Alex
ac
89
acreature
e30 320i -84
glömde tilllägga att det är VDO mätarhus
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ska vara samma färg på kabeln som vid givaren.

Ofta är det i kontakten under insuget som det kan stöka.
ac
89
acreature
e30 320i -84
Vart sitter den. precis varit ute o kikat under insuget o finner inget. jo en för styrsystemet med tre kablar i. provade göra rent den utan resultat, om man jordar kontakten som är framme vid tempgivarens sensor på termostathuset.

ruggigt jobbigt de här.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Kom just på att dom äldre kanske inte har den kontakten jag pratar om.

Men på kabelstammarna till instrumentet borde du hitta samma kabelfärg som vid givaren. Kommer du inte åt kabelstiftet när kontakten sitter i instrumentet så kan du sticka en nål genom kabeln och jorda den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.