|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Har ett ganska irriterande problem med min M5 3,6 -91 och hoppas någon här kan hjälpa mig... Det är så att krysskilen till svängningsdämparen på vevaxeln gick av och ställde om tändningen, och när jag skulle skruva lös remskivan så råkade jag dra motorn lite grann baklänges vilket resulterade i 12 krokiga ventiler.. så det var bara å plocka ur motorn och skicka iväg den på renovering. Så nu när jag har fått hem den och satt tillbaka den så får jag ingen gnista eller soppa.. och har efter det bytt "allt".. Styrbox, tändspole, fördelarlock, tändkablar, soppa å bränslerelän och har mätt upp aktuella kablar och dyligt för att de att det inte är några kabelbrott.. enda som inte är bytt är triggergivaren på vevaxeln.. men har mätt upp den och enligt uppgifterna jag har fått från BMW så stämmer värdena. Så till frågan.. Har någon här någon aning om vad det kan vara? och om inte..vet du någon BMW verkstad som är insatt i detta och är hjälpsamma? för jag har snackat med mellan 10-15 olika BMW verkstäder och fått nästan lika många svar..men inget som funkat. Och dom verkar inte speciellt hjälpsamma när man vill fixa bilen själv heller för många sa bara åt mig å kontakta någon annan.. men jag känner inte för å dra bilen på trailer över 20 mil till närmaste auktoriserade verkstad för att kolla något som måste vara ett skitfel, med tanke på att detta funkade då jag plockade ut motorn.. Så jag hoppas någon kan hjälpa mig med detta.. Tusen tack på förhand..//zheep | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.