|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada 540 ägare!! Har suttit och läst runt ett par dagar och kollat mängder av olika firmor som har chip. Här på forumet är väldigt olika svar på allt.. så allt känns lite luddigt.. här är några samlade komentarer vad jag har läst: * bortkastade pengar. * känns stor skillnad. * bilen bara går sämre och ojämnare. * tar bort fartspärren. ingen annan skillnad. Jag förmodar att det även finns andra än mig här på forumet som skulle vilja ha lite mer under huven.. så hjälp mig att komma fram till nåt! :) Jag vill ha ett "Bänkat chip" altså en bil de har bänkat innan/efter chipning. Tex. www.itsfun.nu --- 13 hk och 25 nm - 2500:- monterat och klart www.tuningchip.com -- 30 hk och 40 nm - 4000:- www.motornord.se -- 20 hk och nm ?? pris 2900:- | |
|
Tillägg listan: Tanka ner version P42 eller senare i DME & AGS. Varifrån? Din BMW ÅF-verkstad. Se Länk Mvh Björn |
|
| Har tuning chip själv! o några 30 hk är det inte kan jag lova men visst känns det skillnad mot orginal! MVH | |
|
Som sagt några 30hk blir det inte, men det blir nog inte "sämre" än original. |
|
|
Kolla med han här www.stjernqvistracing.se Han saluför upsolute som skall vara en av dom bästa på chip. |
|
|
Ev. om någon kan fixa koden till chipen? möjligtvis ladda hem nån stans? Jag har eeprom brännare.. :) |
|
|
Jag va inte på GA:s motorsport i lkpg där fick jag svaret att det ända man märker på är vid en bänkning eller varvtider på bana alltså inga märkbara hk Bilen: Länk |
|
|
Kan du formulera om ditt inlägg det är svårt att förstå? Mvh Danne |
|
|
Jag var till motornord i höstas och skulle superchippa min för ca 3900 kr,och då sa dom att dom kunde nästan garantera 24 hk,men jag vet inte har hört mycket både positivt och negativt om att chippa 540 e39,men när dom skulle ladda ner chippningen så funkade inte det,troligast var det kontakten på bilen som inte funkade trodde killen,men ska fixa det,och sedan till våren blir det en chippning he he |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.