|
|
|
|---|---|
|
var får man tag på en ny matta till en gammal 633a? | |
|
Jag var på bmw i Halmstad och ville köpa mattor till min 635a och fick då reda på att det var väldigt svårt att dels få tag i den rätta färgen på mattorna samt att de kostade svinmycket om man nu mot förmodan skulle hitta några. Du kan ju alltid prova att leta efter beg. mattor eller så kan du köpa mattor på biltema som hör till 5 serie från början. De passade faktiskt bättre än vad jag hade hoppats på och kostade bara ca 140:- lycka till! /Johan |
|
|
Inga som helst problem att hitta ! Länk Klicka på Fussmatten . 82 Eur för en sats. Ando |
|
| alltså jag berhöver hela stora mattan.. | |
|
Materialet finns tydligen att köpa i löpmeter från BMW.Länk Det känns som om det borgar för en del pyssel och svordommar, men det finns i alla fall. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
| Tackars! | |
|
Jag är också lite sugen på att byta mattan i 635:an. Har någon köpt på löpmeter och lagt in enlig länken från realoem? Jag inbillar mig att det är grymt mycket jobb... Mvh, Per-Magnus |
|
|
Resultatet blir sällan bra. Jag har köpt färdigsydda (istället för formpressade) eftermarknadsmattor till mina Triumphbilar och på dessa sydda mattor har passformen varit skrattretande dålig. Över kardantunneln har det krävts många timmars sprättande och justerande innan man är något så när nöjd. Jämfört med originalet så är ändå passformen dålig. Att utgå från löpmeter känns ännu tyngre men bör gå om man mallar ordentligt. Tur att de formpressade har återkommit till mina gamla bilar. Det bästa är nog att checka ordentligt med BMW alternativt ut och leta efter bättre begagnad matta. **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.