|
|
|
|---|---|
|
Har fått "Ännu" ett bytesalternativ....som jag faktiskt är lite "småsugen" på...... Är jag dum i skallen om jag byter min fina Alpina B10 -92 mot én 750i -92 ????? Kom gärna med svar tack !!!!!!!! Billy B10 , Alpina CS Länk | |
|
billy: inte för att jag har någonsin ägt eller kört en 750i, tycker jag att du gör en dunder tabbe... 750 kanske är en skön bil, men med dess rykte blir den din forever:) Behåll B10 eller sälj den till den rätta kunden... Min ex: Länk |
|
|
Nja, om du inte är alldeles väldigt trött på Alpinan, och alldeles väldigt gärna vill ha en V12:a, så skulle jag säga att du byter ner dig rejält. För det första är 750 en ganska 'riskabel' bil i så måtto att det finns mycket som kan krångla på den (och gör det också!), och att det kostar skjortan att fixa även till synes banala ålders/slitagekrämpor. T ex kostar ett avgassystem (kat och bakåt) nästan 10.000, och en bränslepump (som har en förmåga att ge upp, det finns två) går på över 3.000 spänn. Dessutom har väl 750 inte direkt umärkt sig för någon värdebeständighet att tala om. Alpinan är väl inte heller direkt billig i underhåll/reparatione, men jag håller den för att vara betydligt mindre benägen att krångla än en 750..... och Alpinan lär hålla värdet betydligt bättre! Men visst, är 750:n 'riktig' och har en hyggligt väl dokumenterad historia kan det säkert vara en trevlig bil, det också. Betala bara inte för mycket för den! Själv skulle jag utan att blinka välja Alpinan av de två bilarna! /// Gunnar E. |
|
|
Ok ok...tackar för att ni för in mej på "rätt" spår..... Är absoulut inte trött eller besviken på min alpina , bekymmret är väl att man som vanligt skulle behöva få loss lite stålar (till renovering av annan bil)... Och jag har aldrigt haft ngt större bekymmer med min alpina (haft den sen 2001)... Är ju erbjuden en viss summa pengar också + 750 (bilen) Som skall vara en -92 med ca 18000 mil .....Import 1995.... Den skall (enligt nuvarande ägaren iaf) vara 100% frisk i motorn samt ha nyrenoverad låda för 24500 , nyrenoverad bakvagn (bussningar) , och bromsar också tror jag det var..... Den ser riktigt fräch ut tyckte jag , ja skinnet på förarstolen var väl lite sisådär....... Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
Paap Reeder |
Skärpning billy! Gör inga affärer "bort i tok" nu. B10án är på väg uppåt i värdetabellen medans en V12:a är sedan några år på fritt fall nedåt. Att försöka sälja en 750 är som att försöka kränga sina gamla Armaniskor på Blocket .... Däremot väcker skorna avundsjuka blickar på nyårsafton från bordsdamen ... men det gör även B10àn ... så sitt still i båten billy. MVH /// Paap R |
| Håller med Paap där. Det är en chansning helt klart att köpa 750 tycker jag. Finns väl inte nå vettigt alls med att köpa en 750, utan man gör det av anledningar som kanske min sambo kan förklara. | |
|
RonnyL: Din sambo? Har hon diagnostiserat dig? Eller äger hon en massa 750... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Hon försöker nog.... | |
|
Billy , Billy vad fick du i Julgröten som överhuvudtaget funderar på en sådan affär ? :D Hälsningar Ando |
|
|
Varför inte sätta sig ner, och ta ett djuuuupt andetag! Så kanske du kommer på bättre tankar. /Geson |
|
| Ja du Billy.Att du bara tänkt tanken... | |
|
Ja för fan Billy byt. En V12:a hemma på gården.. vore nått. |
|
|
Och där lär väl den bli stående :D |
|
|
Väldans mycke negativt om V12:an....... Finns faktiskt en del mkt fina ex........dom finns......kanske inte så många :-( Fast skulle inte byta bort en Alpina........... /Geson |
|
|
Jag hade en 850-92 för 5-6 år sedan och den gick klockrent under den sommar som jag hade den . Men ska man byta till sig en 750 E32 för att man är i behov av pengar ? risken är stor att Billy får lägga de pengar han får i mellanskillnad på att hålla 750:n rullande och den dag han ska sälja ............ska vi inte ens tänka på ! Det är nästan skrämmande hur lågt en 750 E32/38 ligger i pris och ett riktigt fint ex är ett klipp (om man inte väljer en 740), men man bör nog ha en del slantar i beredskap för underhåll och "ev" reparationer. Ando |
|
|
B10Alpina: Tackar för svaret !!!!!!! Ska byta direkt !!!!! Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
| *ASG* | |
|
Men ni som vet vad är en fin 750iA -92 värd då i dagens läge ???? Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Mycket svårbedömt... den lär i alla fall vara 'iskall' på marknaden, så det hela handlar väl om vad en köpare är beredd att betala resp. hur lågt säljaren kan tänka sig gå i pris för att bli av med bilen. I Tyskland (kolla mobile.de t ex) finns det _många_ till salu, och det går garanterat att hitta en vettig bil för mellan 10.000 och 20.000 SEK. Men ärligt... vad ska du med en V12, om du behöver ha loss pengar? Den riskerar att raskt sluka hela ditt sparkapital.... och den dan du behöver sälja är risken stor att du står där med Svarte Petter! Vill du absolut åka E32, köp en billig och bra 730/735 (M30) istället, så riskerar du inte ekonomisk ruin! /// Gunnar E. |
|
|
gunnare. Ja det kommer inte att bli ett byte , men nyfiken måste man ju få vara / så man kan drömma lite..... Tycker dock att det är läckra vagnar....... Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
|
Håller med, jag har periodvis varit sugen på en V12:a själv. Rent objektivt är det fullständig idioti med V12-modellerna - dom går inte ett dugg bättre än t ex en 740 utan slukar bara mer pengar, men just känslan med 12 cylindrar vore kul att uppleva nån gång i livet. Fast just nu känns det mer intressant att drömma om 10 cylindrar, undrar varför... ;-) /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.