|
|
|
|---|---|
|
Tänkte tipsa om ett enkelt sätt att modifierade en CDV (Clutch Delay Valve). Detta behövs, en 4mm och en 9mm borr som du inte är så rädd om, en brädbit som underlägg, hammare, pollygrip och en liten bit dubbelhäftande tejp. Börja med att stoppa in 4mm borren med baksidan först i den ända på ventilen där den passar, ställa den sedan på en spisplatta och värm den på högsta värmen i ca 5-10 minuter. När den är tillräckligt varm flyttar du den snabbt över till träbiten med hjälp av pollygripen och slå till rätt så hårt med hammaren på spetsen av borren. Nu om du lyckats så ska du nu ha slagit ut "locket" och innanmätet ur ventilen. Sedan när "locket" svalnat tejpar du fast det med hjälp av den självhäftande tejpen på baksidan av 9mm borren. Värm ventilen igen i ca 5 min, flytta över den till underlägget och stoppa snabbt ner locket i ventilen och slå till med hammaren på borrspetsen. Nu är ventilen färdig att montera tillbaka. Lycka till | |
|
annars kan man väl bara ta bort den helt? på e39 är det ju populärt. MVH Johan K |
|
| På min 320 e46 så såg det ut som det skulle vara krångligt att bara ta bort ventilen och samtidigt få stöd för slangen och röret på ett enkelt sätt så dom inte skakar sönder när man kör, men jag kan ha fel. | |
|
Är det bara ta bort CDV: helt på e39 menar du????? VAd använder du istället för cdv:n? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.