AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
850

Problem med tjuvström

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
För ett tag sen började bilen vara strömlös när jag kom ut och skulle iväg. Började ungefär när det blev kallt så jag trodde att battaeriet va dåligt och inte klarade kylan och webasto.
Oftast var det kraftigt urladdat så jag inte ens kunde öppna dörren med fjärren. Vissa gånger så flippade larmet och gick igång men gick ej att stänga av.

Köpte nytt batteri och det har sedan dess fungerat bra. Dock har jag inte använt webasto sen jag monterade de nya batteriet. Men imorse var det dags igen. Denna gången dock inte så urladdat, räckte med att kompisen koppla till startkablarna och jag vred om direkt så starta den. Tidigare har vi fått stå ett par minuter innan de gått att starta.

Jag har lite problem med att radion hänger sig oregelbundet. Kan detta ha med saken att göra?`

Har ni några tips på vad det kan vara och hur jag kan avhjälpa problemet?

Kan det funka med en felkodsläsning hos BMW?
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej Ravve!

Jag hade samma problem som du har på min gamla 320-97.
En kabel i bagagerummet hade gått av och bilen drog tjuvström.

Sök inlägg så hittar du säkert svar på din fråga.

Lycka till.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Usch vad galet jag skrev, jag menar att jag hade samma problem som du har på din bil.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vad var det för kabel?

Jag har nåt som glappar till stereon, kan de vara de som spökar?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Provade att ha alla enheter till stereo osv urkopplade där bak i bagaget och då försvann problemet. Har nu testat med att köpa ny radiomodul eftersom det var min radio som flippade innan. Nu flippar den inte mer och bilen har hittils inte laddat ur sig. Får se hur det går nu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.