|
|
|
|---|---|
|
Var och provade en chippad styrbox till min tds (superchip),numrena på boxen var identiska men med den chippade boxen startar bilen inte. totalt död!!! Är chippet paj eller har det något med immobilizern att göra? Funderar på att ta ut chippet och sätta in den i min box för att testa men om någon redan har facit på frågan så slipper jag lägga ned onödig tid på det. /Lasse | |
| Det kan ju självklart vara boxen som också är paj, var mest intresserad om någon har koll på Immobilizer vara el. inte vara i boxen. | |
|
Iofs bör nummrena vara annorlunda då, men var den andra boxen av samma årsmodell?? Jag har för mig att det är nåt man måste programmera in i nya chip, nån information, det kan vara immoboliizern som du säger //Simon |
|
|
Det var samma årsmodell på boxen. Hmm... Så det är chipet man måste "promma" om, det var ju mindre bra... Hade tänkt slänga över chipet och hoppas på det bästa men det funkar väl inte heller då... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Varje gång bilen stängs av skapas en ny cod mellan EWS och DME stoppar du dit en annan DME som saknar denna sparade kod så startar inte bilen. Jag tror det även det kan innefatta E34 med immobilizer. jag har beskrivet det mera sammanhängade i någon annan tråd, men det var som sagt ett tag sedan.Har inte uppgifterna tillgängliga just nu. ///MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På sidan 26 av 1145 sidor under mina inlägg hittade jag detta. Jisses blir några bestsellers med uppföljare :) Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Tackar för mycket intressant läsning, en fråga till bara som jag inte riktigt får klarhet i, om jag lyfter över chippet till min styrbox som sitter i bilen, följer den felaktiga tändnyckelskoden med i chipet också eller sitter den enbart i styrboxen? |
|
|
Här kan du kika på mitt liknande prob.Länk Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Och så här gick det:)Länk Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Ahaaa... Det borde innebära att jag kan flytta över chipet utan att få strul, flashminnet måste ju vara ett helt separat chip eller...!? Det blit att testa... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.