|
|
|
|---|---|
|
Vilken typ av batteri och vilken tillverakre gör BMWs orginalbatterier? Batteriet är på 80Ah och sitter orginal monterat i E46 M3 årsmodell 2002. | |
|
Det bör vara ett underhållsfritt (permanentfyllt) blybatteri av standardtyp, sannolikt tillverkat av Varta. /// Gunnar E. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag sätter en peng på Exide/Tudor har inte sett ett Varta med Magic eye. ///MVH Hasso Länk |
|
Stämmer att den har "Magic eye" Anledningen till att jag frågar är för att jag är lite osäker vilket läge jag ska ha på min Ctek laddare. Bil-symbolen eller snöflingan. Bilen står i kallgarage. |
|
|
vad är Magic eye? ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Magic Eye är ett litet runt fönster på ovansidan av batteriet som via olika färger talar om det är full-laddat, behövs laddas eller bytas ut. Jag skulle använt mig av bil-symbolen, snöflingan höjer spänningen och kan lättare få batterivattnet att avdunsta - särskilt om du låter laddaren oavbrutet ladda batteriet hela vintern. Risken är rätt liten iofs då laddaren är så "intelligent", men jag använder snöflingan bara för "vanlig" laddning. Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du ska inte använda snöflingan vid normal/underhålls laddning. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.