|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte rensa lite på gården, överväger att sälja en av de båda 7 serie, den ena 740ia 2000 den andra 728ia båda har rullat nästa 14000 mil, 740 svensksåld med mig som andra ägare, 728 tyskimport. Båda har det mesta i utrustning som gps/tv cd vxl. Vilken tror ni är enklast att sälja och vad skall man begära i pris, jag har ingen brådska eller panik att sälja, båda bilarna är rostskyddade (dinitrol) och lackbehandlade (mr cap) Tacksam för lite tips och råd. | |
|
Vilken bilpark! Du betalar en del bensinskatt va? :o) Det enklaste är väl att annonsera båda men bara sälja en. 7 serien är ju kanske inte den mest lättsålda bilen. Lycka till! :) |
|
|
Tack för synpunkter, betalar en del skatt även på trafikskatten, tänkte lägga ut båda fast är osäker vart man skall lägga prisnivån. |
|
|
Hej alla BMW ägare! Denna tråd är inte så flitigt använd, -men jag tänkte delge er information om att 728:an som jag skriver om här ovan betingar ett inbytesvärde på 120000:-. Vad skulle bilen vara värd på privatmarknaden? Någon kanske har ett bra tips? |
|
|
Tycker att 120KSEK låter som ett vettigt inbytespris beroende på miltalet förståss. Har den 6000mil är det dåligt och har den 15000mil är det riktigt bra. Grejen med e38or är nog att de är relativt svårsålda så att det pris som var rimligt för 8 månader sedan när man började att försöka sälja är fantasipris nu. Hursomhelst testa dig fram, kanske kolla bilpriser.se vad de ger, de brukar ha hygglig koll, dock brister det i deras e38 värderingar en del om jag minns rätt. Lycka till!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.