|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på ett elschema eller vad säkringar och reläer sitter placerade och vad dom går till? Min elratt har lagt av, och jag undrar om det går på samma säkring relä som tex elstolar eller backspeglar, eller om det kan ha med minnesfunktioner att gör eller nyckelminnet, eller rent av någon styrenhet i bilen som ordnar så ratten går i sitt översta läge när man stannar bilen? Tacksam för svar! MVH: //Skantze | |
|
Tjenare. Säkringarna sitter på två ställen i X5:an 1: I handskfacket i fram snett upp i handskfacket sitter dom bakom en plast bit som man viker ner. 2: På höger vägg i bagage utrymmet. Vet inte vilka säkringar som sitter var men på dom två ställena sitter det säkringar. Mvh Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Stolar, backspeglar, ratt delar på samma minnesmodul normalt förmodligen även på X5. Att ratten strular ibland är inte ovanligt, tror Asken kan ha tips om detta, men han tvättar fötterna i Döda havet fnv. ///MVH Hasso Länk |
|
Angående ratten så kommer och går funktionen! Tvättade bilen i helgen och stod med dörrarna öppna för att torka av lister och dörrkanter o.s.v, fick då för mig att testa ratten som givetvis då fungerade! Den fungerade sedan nästan hela dagen... Har sedan varit död ett tag igen! Fick ikväll för mig att öppna dörren lite extra hårt i ändläget så att säga och testade då med en gång ratten med dörren öppen och nu går den igen! Detta får mig att tro att det kan ha något samband med dörren, är jag helt fel ute tro, jag misstänker tex att det är något strul med dörrkontakt el liknande, för den skall ju höja ratten när dörren öppnas. Tacksam om någon vet något som kan hjälpa! Hälsningar: //Skantze |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.