|
|
|
|---|---|
| Hur högt laddtryck pallar en kkk26 från en gammal s4.Den ska sitta på en m10 2.2l med orginalkam och kompsänkt. | |
| beror på vilket skick turbon är i men 1-1,2 bar är ju inga problem. går nog upp till 1,5 bar om du vill åxå | |
| 1.2 bar är väl vad den ligger på orginal när den går in i boost läget.Vad är det som händer om man skulle köra med typ 1.8bar?Är det lagrena som går eller vad,dom brukar väl köra med såkallade 360graders lager när man kör med höga ladd tryck.Kanske finns någon turbo som pallar högre tryck som inte kostar skjortan och är lämpad för en 2.2l motor. | |
|
Är det inte KKK24 som sitter original på dom gamla S4orna (C4-karossen)? Flåklypa |
|
|
Vadå klarar att ladda, den laddar väl så mycke den orkar till det blir för mycke mottryck!? Aldrig hört talas om att den å den turbon klarar bara 1.2 bar.. ?? Men rätta mig gärna om jag har fel.. Mvh Stefan Besök Länk |
|
| Har sökt lite på nordicaudi och det kanske är en kkk24 verkar som att det fanns olika aggregat på olika bilar? På mitt kvitto så står det audi s2 92-95.Förvirringen är total :) | |
| Aby motor i Audi s2 och s4 har väll samma turbo, däremot hade S2 3b motor på dom tidigaste års modellerna.. | |
|
kkk k26 sitter väll på RS2??? Den som ingen turbo har får åka utan BAR |
|
|
sitter inte k26an i audi 200 tq bla? 300-350hk har jag hört att dom ska klara om dom e i god kondition? |
|
|
RS2an har en hybrid K26/K27 heter den. Sen finns det olika kkk24 också, bl.a Volvos s60r/v70r har kkk24 men som är en helt annan konstruktion än den som sitter i gamla Audi s2/s4. "R" aggregaten klarar minst 350hk. Flåklypa |
|
|
Det verkar väldigt rörigt det här med audis aggregat. Kolla här Länk |
|
|
Nog räcker det med 1bar på en m10 2,2.. den kan ju gå bättre på det än 1,5 bar! lika viktigt med bränsle/tändning mm! |
|
| Nog ska han få bränsle så att han blir nöjd.Tändningen håller jag på att lösa men det är ej klart än.Varför skulle den gå bättre med 1bar än 1.5bar då är det ju något som är hel knas? | |
|
kan...!!! gå sämmre.. inte att den ska. |
|
|
själv så kör jag orginal volvo tryck..10 psi (T16) ska nog dra upp det till 14 i sommar...:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.