AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
834

hur får ja ut instrumenthuset E36

fl
79
flubbber
328 coupe -95
hejsan. har söt överallt här på forumet, men hittar inte riktigt nått bra svar, hittar bara till E30, ja behöver plocka ut min hastighets mätar instrument, byte av lampor som e sönder. hur får ja ut d??? ta av ratt o sånna saker???
Visa användare
105
BorgaN79
325ic -93
Det är inga problem. Släpp dom två torx skruvarna i överkant på instrumenthuset och tryck in det lite. sedan tar du något snällt tunt föremål och böjer ner det i överkant. sen är det bara att lyfta ut det så länge du inte har en klumpratt, så du måste ha loss ratten också. men jag behövde inte det.
fl
79
flubbber
328 coupe -95
ok ok.. ja jag har ju en M ratt sittandes i bilen... men hur e d med kablar o så? e d lätt o ta loss dem / sätta dit dem igen???
ti
229
timur
520xd F10 -16
När du skruvat loss torxen så är det bara o trycka hårt på nedre kanten av instrumentpanelen, inåt.
ha
734
haack
X3 30d -18

istället för att pilla in nå tunt å bända så kan man släppa på panelen under ratten å köra upp handen där å trycka på instrumenthusets baksida. sladdarna är lite pilliga å få den, å ännu värre å få dit igen..de sitter som en bygel, med barnlås på..du får ut instrumenthuset en liten bit så du kan kika in å se hur bygeln ser ut.

lycka till!

the sky is the limit!
fl
79
flubbber
328 coupe -95
testa o skruva av d igår, ja testa o trycka i underkant, o märkte att d gick längre o längre in där nere, men ja våga inte trycka mer, tänk så trycker ja in hela instrument huset, så kan ja inte få ut d igen???? jasså e d svårt o sätta tbax igen???
Visa användare
105
BorgaN79
325ic -93
gör som jag sagt så får du ut det. =)
ti
229
timur
520xd F10 -16
Flubber, det trodde jag också men det är ingen fara.
Det är det enklaste sättet, fortsätt trycka in den nedre delen så får du ut den lätt.
fl
79
flubbber
328 coupe -95
haha ok ok, tack så mycket för tipsen, då ska ja ge d en chans till då. hehe, fan ta er om d går åt helevete hahahah

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.