|
|
|
|---|---|
| hejsan. har söt överallt här på forumet, men hittar inte riktigt nått bra svar, hittar bara till E30, ja behöver plocka ut min hastighets mätar instrument, byte av lampor som e sönder. hur får ja ut d??? ta av ratt o sånna saker??? | |
| Det är inga problem. Släpp dom två torx skruvarna i överkant på instrumenthuset och tryck in det lite. sedan tar du något snällt tunt föremål och böjer ner det i överkant. sen är det bara att lyfta ut det så länge du inte har en klumpratt, så du måste ha loss ratten också. men jag behövde inte det. | |
| ok ok.. ja jag har ju en M ratt sittandes i bilen... men hur e d med kablar o så? e d lätt o ta loss dem / sätta dit dem igen??? | |
| När du skruvat loss torxen så är det bara o trycka hårt på nedre kanten av instrumentpanelen, inåt. | |
|
istället för att pilla in nå tunt å bända så kan man släppa på panelen under ratten å köra upp handen där å trycka på instrumenthusets baksida. sladdarna är lite pilliga å få den, å ännu värre å få dit igen..de sitter som en bygel, med barnlås på..du får ut instrumenthuset en liten bit så du kan kika in å se hur bygeln ser ut. lycka till! the sky is the limit! |
|
| testa o skruva av d igår, ja testa o trycka i underkant, o märkte att d gick längre o längre in där nere, men ja våga inte trycka mer, tänk så trycker ja in hela instrument huset, så kan ja inte få ut d igen???? jasså e d svårt o sätta tbax igen??? | |
| gör som jag sagt så får du ut det. =) | |
|
Flubber, det trodde jag också men det är ingen fara. Det är det enklaste sättet, fortsätt trycka in den nedre delen så får du ut den lätt. |
|
|
haha ok ok, tack så mycket för tipsen, då ska ja ge d en chans till då. hehe, fan ta er om d går åt helevete hahahah |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.