AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.534

Mp3 med senaste mjukvaran?

hk
63
hkr
325ci-02, 530iT-05
Hörde av en kompis att stöd för mp3-skivor nu äntligen skall vara på gång till oss med Navi-Professional. Enligt min kompis skall detta komma med v2.00 av mjukvaran.

Ledsen att tjata om detta, vet att frågan stötts och blötts ett bra tag, men inte kunnat hitta något som bekräftar/dementerar.

Någon som vet med säkerhet vad som gäller?

BMW säger att iPod-gränssnitt kommer i April, men jag vill ju kunna spela mp3-filer direkt från bilens CD- eller DVD-spealre.

hkr
hk
63
hkr
325ci-02, 530iT-05
Korrigering: Jag skrev v2.00, skall vara: CIP 20.

hkr
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det stämmer med MP3 från och med CIP 20.0 !!!

Bilen måste uppdateras till CIP 20.0, och därefter läggs en ny FA kod in som talar om för bilen att den har MP3 !

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Är det ingen hemmapulare som kan fixa mp3-stöd för stereon i E34. ;)

Skämt å sido, men det hade varit trevligt med mp3 stöd utan att byta stereo.

Finns det andra bilar än BMW!?
pe
1
peakupnorth
e46 325xi -02
Du kan skaffa en FM transmitter och koppla den till MP3 spelaren och köra MP3 genom radion, Kan köpas i Asien eller i Staterna ex. Audia X ca 300SEK. eller köpa harman/kardon drive + play om du har en I-pod, kan kopplas på antennutag eller Aux.

XI

Bimmer sailor
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Vad innebär "Bilen måste uppdateras till CIP 20.0, och därefter läggs en ny FA kod in som talar om för bilen att den har MP3!"??? Vad är CIP20.0?
FA kod? Jag har Navi Prof, kan jag fixa detta i min med då?

//Jocke
Ni måste skilja på de olika navigations systemen och radio enhetena som sitter i olika bilmodeller då nya E60 och E90 har en CCC (car communication computer) och det är endast vissa nyare bilar (beroende på produktions månad) som kan uppgraderas via CIP programmering för att spela mp3 låtar lagrade på CD-R. Vehicle order (FA) är en nyare variant av ZCS dvs den centrala kodnings nyckeln som är lagrade i bl a kombi instrumentet och innehåller info om alla installerad utrustning i bilen.

/RS2
jo
551
joafog
BMW 535D F11
OK1 Så det där gäller inte min bil mao!!
joafog,

På din X5 så är det antingen en ny BMW CD växlare (med stöd för mp3) eller BMW iPod adapter som gäller.

/RS2
Jag har väntat länge på svar ang mp3 från bmw. nu har jag fått svar det ska gå har en e61 med radio pro och navi pro. ska gå med ny programmvara.
Ka
8
Kalas
BMW 530 DAT -05
"Ni måste skilja på de olika navigations systemen och radio enhetena som sitter i olika bilmodeller då nya E60 och E90 har en CCC (car communication computer) och det är endast vissa nyare bilar (beroende på produktions månad) som kan uppgraderas via CIP programmering för att spela mp3 låtar lagrade på CD-R. Vehicle order (FA) är en nyare variant av ZCS dvs den centrala kodnings nyckeln som är lagrade i bl a kombi instrumentet och innehåller info om alla installerad utrustning i bilen.

/RS2"

Från och med vilka produktionsdatum är detta möjligt??

//Klas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.