AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.021

NU ÄR DET FÖRSTÖRT IGEN!

Sida 4 av 4
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Nej, sälj den inte, försök flytta på den istället. Om du säljer den, vad ska du ha sedan? Du kommer ju att sakna den som tusan sedan, och vill bestämmer du dig för att skaffa en "ny", ja då blir det ett jäkla letande för att få tag på ett bra ex.
Det är bara att bita ihop och gå vidare med långsamma, tunga steg genom stormen. Ge inte upp!

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Klokt val :))740in är i mitt tycke outstanding i sin klass.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
KRAFTWERK, tyvärr togs våra inlägg bort, vi gled över till annat ämne tyvärr.
JAg skrev bla att det är MYCKET bra att hålla 22400mil för hardyskivan, speciellt i den tunga E32an. Hardyskivan i 535an byttes redan vid 17000mil trots normal körning.

Om du har full dokumentation över din 740 så borde du väl även se vad som bytits i framvagn, bakvagn??? jag är själv förvånad att 535an hemma inte behövt byta någonting mellan 15800-24400mil?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, jag såg det...hmmm... blev väl litet av ett sidospår ;-) Jodå, visst har det bytts saker såklart, vissa bussningar o leder o sånt. Ett o annat glas/strålkastare, dimljus mm, mm. Jag vill köpa nya njurar, då mina nuvarande har ett stenchipp i kromet :-( Det skall jag tamejsjutton göra :-) Har för mig att de inte kostar mer än nån fyrhundring...har jag fel då?

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Mjau svår fråga, vet att till E21 kostar ICKE original BMW omkring de trakterna av 400kr, så till en E32 av nyare modell och original (för du har väl bredja njurar) borde man få lägga till lite till detta, jag gissar ca 600kr.

Snacka om att du är noggran, det är klart är bilen tipptopp i princip och rostfri är det kul att bevara skicket, men borde man inte sommarköra en sådan vagn? , blir dyrt i längden att kosta på med "små" grejor.

Min E21 ska ioförsig bli i återställt originalskick och det lär KOSTA, men då ska den inte användas när det finns snö och slask ute.

Jag har en kompis som är minst lika noggran som du, han ägde först en GolfVR6 som han hade kostat på ca 100000kr under sina 3-4 år han ägde den, och då snackar vi inte en massa utbytta delar utan endast väghållningssats + service ingick i den summan, resten var putsgrejor och styling.

Sedan köpte han en M3 E36 3,2. Den bilen MR Cap behandlades varje år + rostskyddades trots att han bara körde sommarhalvåret, dessutom lackerade han om fronten + framläppen varje år då han inte gillade stenskott, vidare körde han inte när det regnade eller på grusvägar.

Det roligaste av allt är att bilarna gick alltid för fullt helatiden, minns han kom in med VR6an på verkstad och killarna fattade inte varför vissa grejor var slitna som de var, omöjlligt sa de bara, sådant här är inte normalt.
Med massor av höga marschastigheter med M3an kring 220-250km/h och stundtals kring 280km/h blir det många stenskott och de gör stor skada.

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, sååå noggrann är jag då inte, som Din kompis, men jag gillar när saker o ting är rostfria, blanka, korrekta o helst i originalskick :-) Alltså vita blinkers, mild sänkning, mm. är ju helt OK o i många fall klart förhöjande! Kompressor är också i högsta grad OK, på V8:an :-))))

BTW, jag trodde i min enfald att jag kunde köpa nya knutar till min kardan, men ICKE sa NICKE (o log skadeglatt :-( Jag måste köpa en ny kardan... den kostar mig 5.300:-(((( Jag som idag just beställt 4 nya Monroe Sensatrac II....också... jag måste höra med nån seriös skrot, o se om de inte kan få fram en frisk kardan till åtminståne halva summan :-/ Så här är det...har man väl börjat, så får man löpa linan ut... men attans vilken "korrekt" vagn jag får, när allt är klart (å andra sidan...)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Die Prinzen: Geld, Geld, Geld, Geld, Geld...USW...(Ich STERBEN...Echt!!!)

Man kan skära lite i kostnaderna om du hittar en verkstad som byter knutar för det går att byta kardanknutar men då måste kardanen balanseras efteråt.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
henke lexus:

Ja, det var vad de sade till mig på BMW också, men tydligen är det lätt att paja hela härligheten om man inte är försiktig... är tydligen trängre i fästen, än på "vanliga" kardaner???? Varför, frågar sig den något invigde? Naturligtvis är det som Du säger: man balanserar hela "paketet" från fabrik, o det är ju naturligtvis seriöst o bra....men dyrt... Nu är iaf. en ny kardansats inhandlad o skall monteras, tillsammans med stötdämpare o div. annat, i mitten av nästa vecka! Vi får väl se hur mycket bättre det blir....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.