|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Så var det dags igen då...För hundrafemtioelfte gången har man givit sig på min bil :-( När jag kom ut i morse, för att skjutsa min mor o hennes väninna till tågstationen hade någon lustigkurre bucklat o repat ned HELA motorhuven. INGA SMÅREPOR, utan in till plåten. Man blir sjösjuk när man tittar på huvhel*etet. Dessutom var framrutan besudlad med någon form av slem.... NU skiter jag snart i att ha bil. Först en fläkttrumma på taket, sedan 2 avsparkade sidospeglar, ett oändligt antal loskor på rutor o kaross, min grannes trippade 525:a, som också fick sidorutan sönderrepad.... Jag har nyss låtit få bilen rekondad, samt åtgärdat en mindre parkeringsskada, så 30% av vagnen är nylackad (dyrt bara det...)... Man vet inte vad man skall säga...bara sucka.. :-( En förstörd 13-helg att lägga till handlingarna... :-((((((( Mvh /Trött-werk BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. | |
|
Trisst. Sätt upp en kamera. Förmodligen samma skit som förstör hela tiden... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Ser att du bor i Eskilstuna. Var hände det? Det är djupt tragiskt att folk håller på sådär. Lägsta formen av brottslighet. Idioter!! |
|
|
Ja, finns det nåt värre än avundsjuka....och vandalism. Själv har jag klarat mig bra från sånt då jag alltid haft garage. Ibland funderar man på vad man skulle göra om man kom på vandalen på bar gärning.... en mörk kväll... |
|
|
Stavros: Jag bor på Köpmangatan, mitt emot "Gästis"... Snart flyttar jag ut på landet, så man får ha grejjorna ifred... Julita låter som ett lagom avstånd....från buset... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tråkigt, tråkigt man får en väldigt hat mot packet, snorgässen som roar sig med detta när de drar omkring på nätterna.Bor själv centralt i en mindre kommun på en tvärgata och här är det väldans lugnt, min förra bostad hade en gångväg utanför som nyttjades av många dag som natt, och ofta var det stöld/skadegörelse på boendeparkeringen.Tragiskt att folk inte kan skilja på mitt och ditt, undrar vad för uppfostran dessa människor fått...ingen alls kanske?? mvh |
|
|
Lider med dig :(...Förbann*t tråkigt,man känner sig så dj*vla maktlös när dessa ligister och aphjärnor förstör utan att man kan göra ett smack åt detta känns det som.. Om man fick tag i ligisterna så skulle man nog verkligen få behärska sig så att de inte blev rullstolsbundna efter det "mötet" :/ Kanske inte ska skriva så, men vad gör man som hederlig vanlig "djä*la" svensson i dagsläget mot detta "bus"? Mvh Janne. |
|
|
:( Vilka jävla As.. Att de inte fattar hur mycket de förstör. Det skulle vara skottpengar på sånt folk. Bor i Eskilstuna jag med. Eller en bit utanför. Solvik. Hit hittar inte buset iaf. Skulle nog inte köra 7 Serie om jag bodde i stan. Iaf om jag inte hade garage. Mkt mkt tråkigt att man inte får ha sina saker ifred. Får du mot förmodan reda på vilka det är så kan du räkna med mig. Bräckjärnet ligger redan i bilen. Jag blir så jävla trött. Hoppas att det löser sig till det bästa. |
|
|
Lider med dig Kraftwerk, alltid tråkigt när sådant händer. Kom ut från en restaurang härom dagen och lyckades få till ett sådant där gyllene "smitartillfälle" vi alla drömmer om. Touringen stod parkerad på gatan en bit bort och precis när jag var 10 meter från bilen backade en äcklig Mazda 323F med några grabbar med nytaget körkort in i framskärmen, öppnade dörren för att kolla vad som hänt och tänkte köra därifrån. Jag steg ut i gatan och stoppade dem varpå föraren arrogant frågade "Vadå vet DU vems bilen är?" Jag informerade honom om att den var min och att det bara var att fylla i papper. 9600 spänn, byte av skärm och omlack av dörr blir ju en skojig start på det nya året för honom. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Janne T: Ja, inte vet jag... Man känner sig som sagt väldigt maktlös. Jag är ju bara en vanlig snubbe, som jobbar på o betalar för mig. Det verkar som om mitt bilval (en 13 år gammal bil, som rullat 22K mil o är värd "peanuts") men som trots allt är väldigt fin i skicket, är det som sticker i ögonen på vissa...Den nya jättefina, välutrustade V70 X-countryn som stod parkerad framför mig var helt intakt! DET är däremot en bil som INTE är billig...En riktig "bling-bling" jmf. med min gamla "häck"... Eftersom det hänt så många gånger, så kan man börja undra om det inte är MIG de är ute efter???? MEN, vad fan har jag gjort då? Som orsakar detta? Jag jobbar ju som bilsäljare...har jag missbjudit SÅ grovt, på någons inbyte, eller?? Det verkar ju helt absurt!!!!! Jag tycker jag är en rätt trevlig o ödmjuk snubbe, o definitivt inte någon skrytsam, dryg person....Kanske någon/några annan/andra har skilda meningar....??? Man få väl köpa på sig en hederlig Volvo 142:a , så kanske man får vara ifred.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
KRAFTWERK: Ah ok å ändå bor du i "överklasskvarteren". Har haft min 325:a ute nu i en månad. Har klarat sig hittills. TA I TRÄ!!! Nyinköpta sjuan kommer definitivt att få stå inne så länge jag äger den! Har fått 325:an misshandlad en gång för tre år sedan. Ute i Kjula på verkstad. Blir nån av mina bilar misshandlad igen kommer jag absolut att överväga att bli torpare. mvh |
|
|
Kraftwerk:...antingen Bägviken nästa ELLER Årby/Nyfors/Råbergstorp/Brunnsbacken så får du nog ha den i fred tror områden där mycket folk passerar typ Centrum,Söder övre Nyfors mm är fel ställen om man vill ha bilen i fred... I "centrala" Torshälla kunde man ha bilen olåst till slutet på 80 talet utan några som helst problem sen blev det ändrig på detta och det med besked... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
InfiniteObscurity: Tackar... jag lovar Dig att jag kommer att höra av mig, OM jag bara fick syn på asen... suck... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Usch! Jag fäller en tår för dig och e32:an. Det skulle inte förvåna mig om det är samma jävlar som gör återbesök och förstör. Det kan rent av vara så att det är några som har bestämt sig för att se om dom kan få "den som äger den där stora BMWn" att byta bil. Sådana idioter finns det garanterat, det finns ju t.o.m. dom som har ihjäl sina egna barn... Kostnaden för att fixa skadorna lär dom ju inte reflektera över. En fördel med att flytta till Julita är att då kan du åka Hållstavägen till jobbet och den ju mycket trevlig:) Fast det är förståss en klen tröst... Hoppas du kommer på dom på bar gärning någon kväll när du är ute och spontangår med en stor kofot el. liknande och att det inte finns några sätt alls att binda dig till vad som skett med vandalerna. mvh: Fredrik |
|
|
Jag jobbade i Eskilstuna ett tag och det såg verkligen mörkt ut! hmmm undra vad som hände? I "centrala" Torshälla kunde man ha bilen olåst till slutet på 80 talet utan några som helst problem sen blev det ändrig på detta och det med besked. Man kan ju undra om det kommer att bli värre eller bättre i samhället i framtiden. Hoppas det löser sig för dig KRAFTWERK på bästa sätt Mvh Danne |
|
|
Beklagar det hela, det sjuk att folk inte kan respektera andras egendom. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Jag förstår inte varför de ger sig på gammbilar? (inget ont om gammbilar) Så jävla fränt är det inte med en e34, e32, e30 osv. Jag lider med er som råkat ut för denna idioti :-/ |
|
|
snabel>>>Jaha...Så du förstår vandaliseringen om den skulle ha skett på en ny M5:a eller dylikt??? Vad blir nästa steg...Bränna upp en gammalstuga?Gör ju inget "den är ju så gammal". Nej,inga förmildrande omständigheter på dylikt tankesätt :/ Du kanske förstår att jag INTE förstår hur du nu tänker? Förklara dig gärna? Mvh Janne. |
|
|
Lider med dig... Kan ju tilläggas att "been there" själv:( |
|
|
Verkligen tråkigt att sånt här förekommer. Förbannat orespektabelt beteende och det spelar ingen roll hur mkt eller på vad man vandaliserar, det är lika oacceptabelt! Hoppas verkligen att man får tag i dom som gjort det och att det inte händer igen. DTM system och rak 6a ;) |
|
| Snabel kan du förklara hur du tänkt????????????? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.