|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har nått sån där koll på ljudkvalitén mellan ice>Link och iTrip? Jag har precis investerat i en iPod 5G 60 och är rätt så kräsen på ljud. Och nu skall det bli ljud i bilen (E39). Jag gillar inte prislappen på ice>Link och så är man fastlåst i bilen i fråga. Länk iTrip är numera "digital" och borde vara enklare att låsa vi någon ledig frekvens, vilket har har strulat tidigare vad jag förstår. Länk Men hur är ljudet? Sen så har det dykt upp en ny iTrip för bilen: Länk Samt en lite billigare variant av iTrip Airplay 2 Länk Nå, vilken köper man? ;) Eller finns det något fulhack för att fixa line in på en E39 från 6/99? | |
|
iTrip är olaglig i Sverige.. Om du inte innehar sändningstillstånd (vilket du som privatperson inte kan få) Bara så ni vet. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
amullo: Schhh... ;) Men visst du har rätt. Någon som har pejl på det där med ljudet? |
|
|
Ljudkvaliten mellan itrip och icelink + är stor! Det är som att lyssna på en hyfsat bra radiostation med itrip medans de är i princip cd kvalite på icelink +. för du jämför inte med Icelink FM eller? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack då vet jag. Jag tänkte närmast på Ice>Link Plus som kan köpas för 149€ plus frakt från tyskland: Länk Samma kostar visst 1695 plus frakt från sverige. Vad tar BMW för sin kabelhistoria? Jag har tinga behov av "fancy" menyer hållare och liknande, bara Line In med bra ljud. Det känns motigt att betala närmare två tusen för en ljudingång... |
|
|
Men bara den faktorn att kunna styra Ipoden med stereons ordinarie knappar motiverar ju priset på Ice>link plus, men jag vill minnas att mitt paket gick på 1300:- har de höjt numera? Ljudet ur den är ju suveränt, mycket liten skillnad att sätta i en cd... Är nog mest kvaliten på musiken som avgör. Har ej provat Itrip, om du är intresserad av bra ljud och redan köpt en värsting ipod, bör du väl inte behöva kompromissa över en tusenlapp hit eller dit. 6a - för det är du värd |
|
| Det kommer att bli antingen en Ice>Link trots priset, eller någon form av enklare Line in lösning. Jag hittade följande tingest som möjliggör eftermontering av Line In. Länk Den skall säljas av BMW för ca: 600kr till e46 läste jag i en annan tråd här på forumet. Hurvida det fungerar eller inte vet jag inte. Tacksam för tips eller förslag. | |
| Du funderar väl inte på att köpa Ice linken från tyskland när det bara skiljer 300kr i pris? Frakten bör dessutom vara högre från tyskland och då "tjänar" du ännu mindre | |
|
Det är en principsak. ;) Men självklart så kommer jag att titta på slutpriset med porto och eventuella avgifter innan jag bestämmer mig. Sen så är det kanske lite enklare att hävda garanti mot en svensksåld Ice-tingest skulle jag gissa. Fast bäst för mig vore en enkel och snygg line in lösning. Ingen som sitter på info i ämnet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.