|
|
|
|---|---|
|
Hej har läst lite här på forumet och fått olika besked om silentblocken på E36. Problemet på min bil är att efter accerelation när jag kopplar ur så klonkar det till vid 1:ans och 2:ans växel samt att det känns som man har dåligt fäste på bakhjulen. Är det då "silenblocken" dom som håller fast hela bakvagnsbryggan eller bussningen som siter framför bakhjulen den som mekonomen döpt till "bussning länkarm främre" Bilen i sig är en 325 92:a e36. | |
| Länk | |
|
"bussning länkarm främre" är Silentblocken. Troligen dom som gått sönder på din. ___ E36 325i "CSL" |
|
| Tack för svaren, det är alltså främre länkarmsbussningen som brukar gå sönder på E36 och inte dom främre bussningarna som håller bakvagnsbryggan. Och silentblocken är främre länkarmsbussningen som sitter horisontelt fast i länkarmen. har jag fattat det här nu så jag kan gå och byta dom nu ? | |
|
Läste lite här på autopower men märkte att hälften säger att det är dom fyra bussningarna i bakvgansbryggan som heter silentblock och brukar gå sönder, andra hälften säger att det är bussningarna som sitter i länkarmarna precis framför varje bakdäck som är silentblocken och brukar gå sönder. Kan någon vänlig person reda ut denna fråga ???? Snart så byter jag alla fyra =)... Mvh ///perra |
|
|
"bussning länkarm främre" är INTE INTE INTE silentblocken! har själv bytt mina länkarmsbussningar på e36an jag hade och det är inte samma.. det ser inte riktigt likadant ut som på en e30, på e36 sitter det 4 bussningar rätt så samlat runt diffen...dom 2 som sitter längst fram är 60,5 mm i diameter, dom bakre är 62,5... MVH Johan K |
|
| Tack för svaret !!!!!!!! | |
|
lånar denna tråd. mitt problem kör jag typ i 80 å lägger i trean å tokgasar så känns det som att bakvagnen svänger så jag får parera med ratten.. har fattat att det har med bussningarna å göra men vilka? någon som kan lägga upp en bild åt mig vore perfa!!!! med tydliga pilar vilka!! tack på förhand Min förra pärla :-) Länk |
|
| Hjulen släpper? :) | |
|
timur :-) tyvärr inte... känns precis som bakvagnen vrider sig... ingen som vart med om liknande? Min förra pärla :-) Länk |
|
|
--> LeeRoy Har nåt liknande fel på min 325 -94.. Vid c:a 100 km/h så känns de nästan som bakvagnen ställer sig snett, å bilen vil över på andra sidan!! Känns även så ibland när man är ute å leker (alltså vid låga hastigheter!) Har idag lyft upp bilen å provat bryta i alla bussningar utan att hitta glapp eller liknande! Så om du hittar lösning på problemet får du gärna höra av dig! |
|
|
min 328t var slingrig och det klonkade över ojämnheter oavsett hastighet, jag bytte stötdämpare bak o såg att främre länkarmsbussningarna var helskrotade, bytte dom och fick en ny bil! kostar 150:- st bmw org. tar en stund o byta- dom sitter med presspassning i länkarmen-. lycka till! chris76 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.