AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
663

Hur får jag upp bakluckan!=?!?!

tog ur batteriet igårkväll på min 320i -01 för att ladda det över natten. Nu när ja ska ta ut det o sätta dit det får jag inte upp bakluckan? Tändninsnycklen verkar inte passa o ingen anna heller? Hur gör man? Är det jag som e helt bakom eller? Tacksam för snabbt svar!

Raymond
Har du inte ett uttag fram i motornrummet som du kan koppla ström till och öppna bakluckan?
jaså har jag det? har inte kollat....läste i serviceboken att det ska gå med org. nyckeln....efter mycket vickande fick jag in den hela vägen hm....hur lät det...? iaf men det går inte att vrida.....gissar på att låset med nyckel aldrig varit använt så det har nog såsat igen...man borde väl kunna komma åt bagaget om man fäller sätena?

Raymond
Gör som Dubilidu säger; öppna huven, koppla ström till plusuttaget och valfri minus, aktivera centrallåset. Så slipper du krångla med att krypa in i bagaget via baksätet..

Mvh / Malte
ok har varit o köpt startkablar nu....kör från batteriet till motorn så ska jag väl få upp låset på bakluckan sen!

Raymond
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Tips, jag tror du kan ha en hel del is i låset, bra o serva alla manuella låsen då och då med låsspray, som tar bort is och skit och smörjer o håller det i bra skick. Det e inte så kul den dagen inga lås fungerar, och batteriet e slut och du får varken upp motorhuv eller något.

Beemer, a way of life.
Fixat! Att de ska va så krångligt, men det löste sig bra. Laddade från betteriet till motorn och vips så gick luckan upp! Tack för tipsen!

Raymond
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.