|
|
|
|---|---|
|
Har fått en buckla på min bakre stötfångare på min Bmw 525 limosine -02. ska nu demontera den för att lämna den till nån som ska värma och dra ut bucklan sen omlack på det. Men frågan är hur jag får lös den? har varit och kollat innanför luckorna i bagaget och sett att den verkar iaf sitta med 3st skruvar på varje sida som håller fast stötdämparfästena mot karrossen, men finns det fler? Sen är frågan hur den sitter fast i i sidorna? är den bara påskjuten på någon typ utav skena? så att dom man lossat dom 6 skruvarna jag sett, ska man dra den bakåt? Vore jätte schysst om nån som kan lite mer ville hjälpa mig med lite tips och "vad man bör tänka på? det finns inga krocksensor givare eller nått som måste demontas också? Tack på förhand David | |
|
lyft upp bilen bak, vik in mattan i skuffen, ta bort plast nitarna som håller sidofacken på bägge sidor och ta bort dessa så ser du bultarna på insidan, ta sedan bort plastnitarna i hjulhusen ska va 3 st per sida sedan tar du bort bultarna i skuffen och drar du ut hela med stötdämparna på till kofångaren. resten ger sig av sig själv ska du sedan sära på aluminiumprofilen i kofångaren från själva plast skalet, då får du ta bort en många plastnitar som håller ihopp dessa. |
|
|
okej Det lät ju inte alltför svårt. Dessa plastnitar du talar om är det stor chans att dom går sånder vid demont? tänkte om man ska köpa 6st nya redan innan man börjar? Tackar för svaret mvh David |
|
|
Plastnitarna i hjulhusen brukar inte gå sönder. Det är dock samma typ av 'nitar' som håller ihop aluminiumkofångaren med plastkjolen så om du ska sära på dessa så bör du kanske ha ett par nitar till hands. Av alla dessa nitar så kommer du säkert göra sönder någon eller iaf slarva bort/tappa någon. Tänk på att ha något rent och mjukt under bilen när du lossar stötfångaren så du inte repar den när du lägger ned den på golvet. Sen är det väldigt mycket lättare om man är två, speciellt när man ska sätta tillbaka det. Den är lätt men böjbar och stor... Lycka till och god fortsättning! MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.