AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.804

Lambdasond trasig igen ?

Hej alla bmw ägare, byte för två månader sedan lamdasond på min 325i -92, Köpte den på micro för 800:-
Nu så har den gått sönder igen.
Kan det vara så att pirat är bara skit, eller har man haft otur, eller är det något annat som är trasigt som förstör lambdan?
Vågar man kanske köpa en till lamda och hoppas på det bästa?
En sak till, när lamdasonden är trasig är det bäst att ha den inkopplad eller urkopplad ?
Ci
531
CiM
325ciM-04
har du kvar kvittot? lämna tillbaka skiten och få en ny. du har 12 mån garanti på det.
TobbeBMW
är lamdan trasig så kan du koppla ur den, då går bilen bra igen. Man ska givetvis sätta dit en fungerande sond igen så snart som möjligt men det går att köra utan.

"Käkar" din bil lamdasonder så är det något som inte stämmer, den här sonden var det nog fabriksfel på men om det händer igen så kan det vara läge att kolla upp saken.
Har så klart inte kvittot kvar, trodde att det inte var garanti på sådana delar. Blir till att köpa en ny, funderar på att köpa en som det står bosch på.
Var in hos micro idag, dom räknar lamdasonden som slitagedel och har därmed ingen garanti. Dåligt tycker man.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Antar det är universal-sond du köper för dem pengarna? Jag hade liknande bekymmer med en gammal 740 (,,ja, en volvo alltså). Dem poängterade att det är viktigt att sätta på krympslang på kablarna, annars kan trådarna rosta och det ger fel-läsning av sonden.

Har du sett efter vad en begangad från skroten kostar? Slipper du bekymmer med löda och andra bekymmer. En lambdasond ska väl inte "förbrukas" tycker jag iaf. Så dem ska väl utan bekymmer kunnas återanvändas.
Mätte up reläet till lamdan visade sig att den var trasig, kanske där som felet ligger, någon som har erfarenhet av detta ?????

mvh//
Vart sitter detta relä?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.