|
|
|
|---|---|
enbmwalltidbmw |
Hej ! Har en riktigt fin välfungerande bmw 750ia-92 snart 18000mil. finns ett fel på den och de är att bakre burken har gått av men burken är frisk + hela av avgassysemet också vet inte riktigt hur de gick av men de va vid en övergångsbua och de va en hel del snö ute också. + att ac,n inte kyler helt hundra. Motorn är 100% ok, går perfekt. Servad & skött Växellådan är helrenoverad i somras. (25.000:-) Bakvagnen är helrenoverad förra året. (Dyrt) Nya bromsar runt om förra året. Kvitton finns på utförda arbeten Importerad 1995 och samma ägare sen dess med historik på milen både servicebok och besiktningspapper etc. Svart buffelläder. Klimator Farthållare Stora färddatorn C-lås Alu fälgar med fina däck. Eltaklucka Elrollo för bakrutan Elinställbara stolar Minne kopplat till stolar, speglar och ratt Elvärme i stolarna Nivåreglering Antispinn CD Stereo etc etc Rostfri och buckelfri Sommar och vinterdäck på alufälgar |
|
Hittar du någon som vill ha den så tycker jag runt 30000:- är rimligt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
enbmwalltidbmw |
ok dom är nog rätt så svårsålda. Kanske kolla om någon vill byta sig till den istället kanske lättare än å sälja den för kontanter. Rolig bil men lite dyr att äga men de får man ju ta med i beräkningen. Tack för svaret priset ligger väl runt omkring 30? Mvh |
|
Ja, mycket svårsålda t.om. Det är just ägandekostnaden, eller risken för snabbt skenande ägandekostnader som återspeglas i prisbilden. Byta bort den blir nog också svårt, alla bilhandlare och de flesta privatpersoner också vet att det är en iskall bil på marknaden och vill helst inte byta in den över huvud taget, och knappast för mer än det du kan få vid en privat försäljning. Men det finns trots allt fortfarande idioter (som du och jag) som gillar dom och kanske tycker det är värt kostnaderna, i alla fall under en period. Så det är ju inte helt kört att sälja den. Är den sedan finare än de flesta andra ökar det naturligtvis oddsen. Lägg ut en annons och hoppas på det bästa... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
fina BMW 750 går alltid att sälja till vettigt pris fast man får inte ha bråttom.. brukar inte vara många samtal man får, är de bara en som ringer är de oftast köparen. de är inte många som vill ha en sådan bil, men dom som vill de brukar oftast vara mycket väl införstådda vad man köper och vad de kostar, och letar efter ett bra exemplar.. det är i alla fall mina erfarenheter, efter ett gäng 750-försäljningar. kan tänka mig att att risigt exemplar är extremt svår att bli av med trots mycket lågt pris, och de kan jag förstå, vad är de för nöje att åka runt i en risig 750? BMW CS #5139 |
|
enbmwalltidbmw |
ska prova och sätta ut den för 30 med prutmån. Tack för svaren. Mvh |
|
Förutsatt att du inte känner att du har bråttom att bli av med bilen tycker jag du kan gå ut med ett högre pris. Är ingen intresserad kan du sänka priset senare. Jag precis som "J.L" tror att priset i sig är av mindre betydelse, det handlar mest om att hitta en köpare. Finns det en spekulant som vill ha en bra 750 E32:a och din är finare än de andra på marknaden väljer han troligtvis din, oavsett om den kostar 30000:- eller 50000:-. Har du å andra sidan inte råd att ha 30000:- ståendes i garaget eller tycker du kan ha roligare för pengarna direkt så tror jag 30000:- är ett bra utgångspris... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
enbmwalltidbmw |
Har den ute på annons nu men de verkar inte va lätt att sälja en v12 just nu kanske lika bra och vänta tills våren. Har fått ett bud på 22papp men känns lite surt. Mvh |
| låt fixa ac det höjer priset på en sån bil!! | |
enbmwalltidbmw |
Jo jag hade tänkt de men den fungerar i ca 2-3mån sen måste man fylla på igen så de läcker någonstans. Har tänkt å kanske sälja den billigt för jag har en mindre nyare bmw på gång till ett bra pris så de behöver inte svida så mycket. Mvh |
enbmwalltidbmw |
Hej igen! Fick ett bytesförslag nyss, kan de va nått? 1st peugoet 605 v6 3,0-92 fin 25000mil + 1st van i bruksskick båda bes + skattade vanan är ej inred, får dom 2st bilarna + lite pengar i mellan tror de rör sig om en 5-10,000kr men då står man ju de med 2st bilar som ej igentligen har något värde, inte för mig i vart fall. Kanske lika bra å skippa den affären? Mvh |
| Ja behåll du istället 750:n då det är väl iallafall en roligare bil. Peggan lär inte betinga många kronor... | |
| Jag skulle inte byta till mig något jag inte kan tänka mig att behålla, om nu inte inbytet är erkänt lättsålt och mitt eget objekt mycket svråsålt. Tror ingen av inbytesbilarna är särskilt heta på begmarknaden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.