|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Den verkar vara såld nu! Någon här på forumet måntro? | |
| Bilen är nu såld, åkte upp till sthlm, en timma innan vi var framme var den såld! SKIT OCKSÅ! Tydliggen ska man inte vara så tveksam när en bra affär dyker upp! | |
|
Då va man lycklig ägare av en M bil igen då. Va där 5min efter dom öppnade då jag förstod att intresset för bilen va ganska högt. Hade väl inte sådär jätte höga förväntningar på bilen men det fanns inte det minsta att anmärka på förutom en skrapad bakfälg. Bilen va verkligen i nyskick! Bilen har RR vanos men den va nästan helt tyst så jag får hoppas att den inte kommer ställa till med besvär. Synd att det inte va AC i den men den kommer att köras som "söndagsbil" i fint väder så då åker jag ju nedcabbat i alla fall. Har redan abstinens, känns väldigt långt till våren. /Andreas |
|
| Grattis till en underbar "NY" vagn! | |
|
Trodde AC var standard i M-varianten faktiskt... Kan du berätta lite historik om bilen ? Varför sålde de den så billigt ? De borde kunnat få bra mycket mer för den ?? |
|
| Sen att det var en RR-vanos i den det gör då ingenting skulle jag tro... Min är heltyst och har gått 6.500 mil | |
|
Va en kompis till han som ägde firmans far och han va i akut behov av pengar, hade fått sälja hästgården och dom andra bilarna han hade också. /Andreas |
|
| Kollade du upp bilens historik ocskå ? 1.500 mil för en -98 är otroligt lite. Har de haft den som prydnad ? :). Gratulerar till ett sjysst köp iaf. Du kommer få en kul sommar. Bakfälgen din den går ju att restaurera eller så köper du en ny. | |
|
Min bror hade en Z3m roadster utan A/C för 4 år sedan. 4200mil på mätaren och i nyskick... Efter 1års försök att sälja bilen utan resultat så fick han "skänka" bort bilen för 210k för att bli av med den. Så av mina erfarenheter så verkar A/C vara väldigt viktigt i en Z3m men det kanske har ändrats? Köparen var en bilfirma som eftermonterade A/C och fick 270k för bilen. Motorn rasade efter några timmar för den nya ägaren men det är en annan historia... =) |
|
|
Pelle: Hade din bror tokvarvat den från kallstart eller varför rasade den ? Vevlagren eller ? |
|
|
Är nog inte helt lätt att sälja vidare utan AC. Får väl antingen eftermontera eller gå ut med ett lågt försäljningspris. Pengar förlorarar man alltid på bilar men jag har köpt bilen för vad jag anser är ett väldigt bra pris så förlusten tror jag inte kommer bli så jätte stor. Angående miltalet så tror jag att det stämmer om man tittar på skicket på bilen, har kollat upp historiken så gott jag har kunnat och har inte hittat nåt som tyder på att bilen är skruvad. |
|
| Kul ! Låer som en pärla. Kollat upp om det finns något AC aggregat på bildelsbasen.se ?? | |
|
Tänkte ta AC frågan med verkstan när den ska in på service nu ivår. Ska AC installeras så tänkte jag försöka hitta nåt begagnat att sätta in, själva installationen lämnar jag bort då känner att det inte är nåt jag skulle klara av. Ska kolla på bildelsbasen när det blir aktuellt. /Andreas |
|
|
Mannen: Du får 195 000 om du säljer vidare bilen! ring mig 0709500579 mvh Jakob |
|
| Highway star: Nej, min bror gjorde inget med bilen. Det var köparen som körde inspirerat med den och motorn rasade, motorn var varm. Tycker 3.2:an är lite väl ömtålig... några ex. nyss köpte en bekant en m3 3.2 och pressade den lite och efteråt så rasslar och väsnas motorn som f*n fast vanosen var bytt för 1 år sedan. Ytterligare en bekant pressade sin 3.2 för 2 månadar sedan vilket resulterade i oljepumpsras i 200km/h. Min fars M3 cab låste sig växellådan i läge mellan 2-3ans växel utan anledning. Nej... jag har inget förtroende för den maskinen. Håller mig till min 3.0 ett tag till =) | |
|
Grattis till ett bra köp! Verkar vara en fin bil till ett bra pris. Är det så att förra ägaren hade gott om pengar och flera andra "roliga" bilar så är det nog inte så konstigt att den inte har gått längre. Det är bara o njuta av att man har fått tag på en lågmilare för en bra peng. Mvh K =) |
|
| Grattis till nya bilen.....hur långt hade den gått?? | |
|
EstorilMroadster: Enligt Highway Star så hade den gått ca:1500mil |
|
| vart står det? | |
|
EstorilMroadster I går 7.48 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.