|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hittade denna på blocket. Länk Nån som känner till den? Verkar ju va en fin bil enligt annonsen men enligt bilregistret har den haft 6 ägare och då verkar ju 1500 mil lite för bra. Trodde inte dom fanns utan AC heller men det kanske firman bara har missat att skriva. /Andreas | |
Grubbe |
Nej, det är inget konstigt med ägarantalet. Gör en kontroll på www.vv.se istället för att några ska sitta här och spekulera i all evig framtid om diverse suspekta företeelser. Det ser i mina ögon ut att vara ett klockrent köp, mycket snygg och den ser mycket fin ut. Åk och titta! |
|
Verkar vara ett bra köp om bilen är okej! Gör en ordentlig historikkontroll då milen är lätta att fuska med på z3-modellen. Posta även fråga i Z-forumet så kanske någon känner till bilen i fråga. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
1520mil står det i annonsen enligt Vägverket hade den noterad mätarställning 2004-11-04:15365km bilen har körförbud. 2005-06-01 |
|
|
Känns som att det finns lite frågetecken efter att ha pratat med bilfirman samt kollat med vv. Bilen har bara stått under flera år samt är servad endast en gång, inte så bra kanske. Får fortsätta luska efter helgen. /Andreas |
|
|
Letar du M-roadster?? |
|
|
Japp är ute efter en. Är meningen att det ska inhandlas en till våren men snubblar man på en bra bil nu så är det ju bara att slå till. /Andreas |
|
| En svensksåld M-roadster som är sjysst får man nog inte till det där priset. Särskilt inte med det där miltalet... | |
modano |
bara för att något anses billigt behöver det inte automatiskt vara något lurt med det. Fakta istället för spekulationer ! |
|
En kvinna född 1935 och en man född 1948 är de senaste två ägarna om man bortser från handlaren. Kan antingen vara i ett kolossalt fint skick, endast körd i solsken och då bara på söndagar eller precis tvärtom - det är helt omöjligt att säga något om så här. Åk och titta på den, tycker jag. Innan du åker bör du dock göra nåt som ALLA borde göra när man är seriöst intresserad av en bil: maila Bilprovningen och be dom skicka över de besiktningsprotokoll som finns. Mailadressen är kundtjanst@bilprovningen.se Man kan ofta läsa ut mycket mer av protokollen än man tror... |
|
| Annons med fler bilder: Länk | |
|
"servad endast en gång, inte så bra kanske." Med det miltalet ska den väl bara vara servad en gång? |
|
| Tur att det inte var en import!! ve & fasa!! | |
|
Bong Kan ju va bra att byta olja lite då och då även fast det inte gått så mycke. /Andreas |
|
| Om ägaren dessutom har anv bilen (hardtop) vintertid så har den ju gått otroooligt lite! | |
|
Oljan SKALL bytas varje år. Bromsvätska och kylarvätska SKALL bytas vartannat år. Oavsett miltal. |
|
|
Tydligen är denna bil belånad hos Nordea finans på okänd summa, vore ju inte kul att åka på en blåsning. Jag antar att bilfirman tänkt lösa lånet i samband med köp!? I annonsen står det ju 1520 mil, då den besiktigades 041104 Ingen anmärkning Med milställning 1536 Lite skumt minst sagt att den gått -16 mil sen nov 2004. Vad är egentligen storyn bakom hardtopen, jag förstår som att sista ägaren köpt den för 40 000 men knappt brukat bilen. Stora frågan är väl om det är en backad bil eller inte. Tacksam för inlägg och svar. |
|
|
Om allt verkar i sin ordning, så skulle jag slagit till Direkt! Mkt bra pris med dom miltalen... |
|
|
Att det står fel miltal i en annons är inget att haka upp sig på, när jag bytte in en bil med 3700 mil på mätaren skrev bilhandlaren 3500 i annonsen ... mätaren var inte skruvad, men annonsen var det. Jag rekommenderar att någon knatar in i bilaffären och slår på tändningen, det kan mycket väl stå 1550 mil på mätaren. Eftersom det är en svensksåld bil är det väldigt lätt att kolla historiken på den, senaste ägare kan man få från Vägverket, sedan är det bara att ringa och fråga hur långt de hade kört bilen och allt annat som kan vara intressant att veta. |
|
Grubbe |
Men alltså. Varför sitta och spekulera på nätet? Ingen här kommer ändå att ge ett rätt och riktigt svar, bara en massa teorier. Det tar kanske tio minuter att kolla historiken från först areg-datuem. Ta upp telefonen och börja ringa! |
| Stämmer mil och historik skulle jag själv slagit till direkt om jag varit ute efter en sådan bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.