|
|
|
|---|---|
|
Var ute och körde idag, och när jag körde ut ur en rondell lät det som om det var en vägskrapa i närheten (åtta grader kallt och mycket snö). Jag kom snabbt underfund med att vägskrapeljudet kom ifrån min bil (vänster fram). Undersökte om det hängde ner något under bilen men icke. Svängde hjulen fram och tillbaka för att om möjligt se något. Lyssnade under motorhuven men där spann det som vanligt. Körde iväg igen och ljudet var borta ! Någon som upplevt något liknande ? Kan det vara bromsklossar/skiva, sten som hopat in och ut igen ? Bilen är en 523im - 2000 | |
|
En sten innanför bromsskölden kanske.. Välkommen till forumet förresten.. Om du använder sökfunktionen ovan på missljud, skrammel eller andra liknande ord så kommer du att få en lång lista på trådar som berört detta på vårt forum. E39 är kända för att vara tysta så de små ljuden vi upptäcker skriver vi ofta om för att sedan åtgärda.. Ha en fin.. T |
|
|
Tack för snabbt svar skall köra en längre sträcka idag så det känns ok efter att ha läst allt om skrammel. Verkar inte vara alltför ovanligt med en sten som skrammlar innanför bromsskölden. Tack för välkomnandnet, jag har varit med ett bra tag men tillhör väl mest kategorin insupandet av all kunskap och hjälpsamhet som finns på AUTOPOWER. Kvaliteten gör ju också att beslutet om att bli PRO-medlem och bidraga med ett litet bidrag kändes enkelt. Ronny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.