AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
16.548

Får en barnvagn plats i 1-serien?

Sida 2 av 3
Haha, det är sant. 1-serien är ju grymt läcker, men att Hondan även den är riktigt cool och dessutom ca 75.000 kr billigare än BMW:n med liknande utrustning gör det lite lättare.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Civic är riktigt bra faktiskt i nya versionen. Särskilt prisvärd är Exclusive med soltak, navi och allt annat för 209 000 kr! Leverans i November.....

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
En grej jag glömde nämna med Civic; främre airbag går inte att koppla ur eller montera loss. Gör bilen onödigt klumpig för barnfamiljer i min mening, synd på en annars klockren bil.

/M

Min bil:
Länk
Coupén
Funderar på att sälja båda mina BMW och köpa två civic istället. Verkar vara vettiga bilar... Hoppas bara det är fler som är på så att vi kan göra om detta till ett civic-forum istället. Vi är ju på god väg så det är nog bara en tidsfråga innan det är fixat!

Nya Civicen är en KANON bil som slår plastiga, dyra och tråkiga E87 rejält på fingrarna. En mycket imponerande bil för sina 170k med tre års nybilsgaranti 10 000mil. En direktstyrd bil med fin chassie och bra transmission för att vara framhjulskrafsat.Man kan dessutom lyfta upp baksätet så att man kan få in skrymmande pryttlar via bakdörrarna. Den bilen sätter en ny standard i klassen! Länk

Hostes alienigeni me abduxerunt.
Njuren
Civicen vekar briljant, Coupen ;-)

BMW - i nöd och lust?
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Undra om ni överdriver med att e87 är blastig!? Jag tycker Hondan är snygg men är den inte lite amerikansk pimp my ride styg i den ? Sen plåten o färgen brukar va lite sämre på japanska bilar. Vill man ha ljud så hoppas de går få bra stereo för där finns ingen möjlighet att byta egen om man vill.
Coupén
Ja civic är ju JÄTTESNYGG och i motsats till E87 inte alls PLASTIG...., ehh? Synd bara att den saknar bortåt 100hk... får nog stå ut med 130 en stund till :-)
Haha, tro mig, hade jag inte behövt få plats med fru, barn, barnvagn, m.m. och om jag hade en jäkla massa pengar över så hade jag också valt 130... men den kostar ju faktiskt dubbelt så mycket som Civicen, och är inte alls lika rymlig. Civicen känns som en helt okej kompromiss.
PowerMac

Funderar på vilket "sätt" 1:an skulle vara mer plastig än civic. Och hur tråkig är egentligen 1:an ? Har du provat, isf. vilken modell.
Intrycket av en bil kan bero en del på utrustningen den är försedd med...eller?
Men det är klart, stänger man av alla känslor och sinnesintryck, och bara resonerar ekonomi...Då framstår ju Skoda som ett ännu bättre alternativ än Honda. Tillbaks till ämnet, en sjysst liten barnvagn får plats i 1:an om man vill. ;-)
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Det är ingen som har sagt om att min etta är plastig, men alla har sagt att den är snygg o inredningen är luxig. Det är nog vad man väljer till bilen oxå. Att säga ettan är plastig så håller jag absolut inte med.
bimmer-joe: Jag har testat både 116, 118 och 120. Prova nya Hondan så får du se... Skoda fabia eller octavia har inget att hämta mot E87. Men tråden handlade om barnavgnar och där har jag inget svar...

Aliquando et insanire iucundum est.
powermac.

Det där om skoda kanske jag ska klargöra, det var ironi.

Åter till frågan. Vad är det som är så plastigt och tråkigt med 1:an ?
Coupén
PowerMac: vad är det som är plastigt på 1-serien? Plastig är inte ett epitet som jag tycker passar på min 130, visserligen skinnklädsel men ändå och speciellt inte jfrt med civic. Kan du ge några konkreta exempel?

130, Non Plus Ultra.... :-)

Min 120d är iofs. också utrustad med skinnklädsel, men jag har även provat 1:or utan skinn och lite mer basicutrustning. Har dock svårt att förknippa plastighet med nyare BMW överhuvdtaget. "Tråkigheten" har jag heller inte upplevt i min bil.
Vi bombarderar fel tråd. Men visst här är mina konkreta exempel. Standard ratten är av kineskvalitet med ett pressveck av plast i styrringen. Multifunktionsratt ingår ej som på honda likaså skinnratt kostar extra. Tempperaturreglagen är av legokvalitet i standard utförande. Dörrsidorna är stenhårda och det skramlar illa om dörrarna vid stängning. Standard stolarna är trista och inte lika sköna som Hondas. Standard växelspaksknoppen håller knappt kinesisk paraply kvalitet. Men visst blir ettan fin om man öppnar plånboken och öser in slantar på extrautrustning! Vad värre är det livlösa körbeteendet och det småskuttiga väghållningen som ett-serien (e87) uppvisar. Vad gäller väghållning så är nog mycket av felet relaterat till RunFlat skräpet. Hondan har det erkänt utmärkta lågprofildäcket Michelin PS2 som orginal. Sen så är prislappen 170k för Honda och då ingår en massa utrustning och egentligen så klarar man sig med det. För 170k så får man ingen e87... BMW:s prispolitik är helt åt skogen vad gäller småbilen e87.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med en del av det PowerMac säger...Hade i fredags en 118i som lånebil och den var utrustad med plastratten och plastknopp på växelspaken och även om den var riktigt trevlig att köra så kändes den just plastig inuti. Var sedan i lördags hemma hos en granne som är rejält BMW-tokig och när jag sa att jag kört en 1-serie så sa han direkt en jävla kul bil att köra men alldeles för plastig. Med andra ord är det nog en del som får det intrycket även om man gillar BMW...Sedan är det fullt möjligt att en välutrustad vagn med skinn och annat lull-lull upplevs annorlunda...

När det gäller barnvagnsfrågan så behövde jag aldrig testa 1-serien men jag lastade vår störren vagn (Brio Nova) för första gången i E46 touringen och den går in precis i hopfällt läge utan att behöva ta bort insynsskyddet dock så går detta inte att använda då vagnen är för hög. Inte mycket plats runt om att lasta på men men mjukt bagage så går det nog in en del. Nu är ju inte detta något problem då vi har en E39 om det är tal om mer packning.

___
//Ulf
Coupén
PowerMac: Du verkar arg? Är det orsaken till alla särskrivningar?

Det är väl tur att det finns bilar i olika prislägen. Kul att Honda har lyckats göra en så fantastisk bil. Med lite tur så kommer det snart en återförsäljare i Göteborg också, eller finns det redan?

Smaken är nog olika, dock undrar jag lite vad du grundar dina förvånansvärt kraftfulla bedömningar på. Hur mycket har du själv kört ettan?
Särskrivningarna beror på tidsbrist. Länk Och nej jag är inte arg. Mina bedömningar grundar jag på min strikta host, oberoende åsikt. ;) Honda finns redan i GBG, ärliga Harry bredvid Volvo i Sisjön. Scanauto eller vad dom nu heter. Har haft ettan som lånebil ett antal gånger, sammanlagt ett par veckor.

Aliquando et insanire iucundum est.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.