|
|
|
|---|---|
|
Hej Har verkligen svampiga å dålig bromsvärkan, hela framvagnen är ifrån en tii så bra bromsar e där+ har e21ans bromsar bak. Har även inget tryck till kopplingen nästan, pedalen vill bli nere etc.. Några ideer på vad det kan va? Gissar själv på Bromsservon men vill höra era åsikter.. Mvh Daniel | |
| Kopplingen och bromsarna har ingenting gemensamt förutom bromsvätskebehållaren, så att kopplingen är dålig har ingenting med bromsservot att göra. Det borde heller inte bli svampigt av att bromsservot pajjar, bara väldigt tungtrampat. Jag utgår från att du har provat att lufta bägge systemen ordentligt, så då återstår några saker att kolla: Slangarna, både bromsarnas och den till kopplingen, kan bli dåliga internt och fungerar då som envägsventiler, så det behöver inte synas utifrån att de är dåliga. Huvudbromscylindern är väl nästa sak att kolla när det gäller bromsarna, renovera eller köpa ny. Kopplingen har ju två hydraulcylindrar, bägge kan pajja så kolla först om det är något läckage från dom, annars brukar väl slavcylindern vara den som går först. | |
|
Hej Danne, jag hade samma problem med min 2002:a. Där tappade kopplingen helt trycket och la sig på backen. Felet var läckage i huvudcylindern, eftersom bromsvätskan rann ut på marken. Ny packningssats på BMW kostar 300 spänn, men kolla att du inte har rostangrepp på huvudcylindern. Då kommer inte den nya packningssatsen göra så stor skillnad. Anledningen till att du har svampiga bromsar är troligen luft i systemet som orsakas av när behållaren töms. Byt packningar och lufta sen hela systemet! Lycka till! Micke Min sida Länk |
|
|
jag har kass huvudcylinder (kopplingen då) på min touring, bilen är körbar men kopplingen tappar trycket efter ett tag om man t.ex. står stilla och då driver bilen framåt trots att pedalen är i botten...är inget stort problem, vad jag vill ha sagt är att huvucylindern kan läcka internt och då ser man inget läckage då vätskan försvinner upp i behållaren igen! en annan grej som jag också råkade ut för är om man tar ut kolven ur cylindern, lossar fjädern baktill så ser man att där sitter en gummi"packning" kan man säga, min var trasig och då får man inte upp trycket i systemet, vätskan läcker alltså tillbaka... har iaf en helt ny cylinder nu, ihop med ny slav så nu jävlar (såfort jag byggt ihop nya motorn :) ) MVH Johan K |
|
|
Tackar så mycket för svaren ska genast kollas upp.. Köpte bilen för inte så länge sedan så när jag skulle köra hem så visade sej dessa symptomer, sedan dess har den stått still tyvär då där e lite annat som oxå ska fixas.. Så tänkte kolla lite på vad folk sa här inne innan jag la mej under =) återligen stort tack /danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.