|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att kontakterna i min säkringsbox har oxiderat/ärgat vilket gör att strömkretsen bryts (p.g.a. dålig kontakt) fastän säkringen är hel. Jag har försökt göra rent kontakterna men inte lyckats. Detta är givetvis mycket störande, då man titt som tätt måste ut och göra rent kontaktytorna så att det blir kontkat. Är det någon som har en bra lösning på problemet? Kupéfläkten slutar fungera ibland, det kan bero på att det är ytterligare en säkringshållare med dåliga kontaktytor, i så fall vilken säkring. Har kollat i instruktionsboken och där hittar jag inget som benämns som kupéfläkt. Dock hittar jag några saker som heter: 1. Kupévärmare 2. Styrning av tillsatsfläkt. 3. Tillsatsfläkt. Avser något av dessa kupéfläkten? Styrs kupéfläkten i E28 (precis som på E34) m.h.a. ett fläktmotstånd? var sitter detta motstånd i så fall? Tacksam för hjälp. ___ Min Bil-Blogg: Länk | |
|
Säkring nr 14 tror jag går till kupéfläkten. Det du kan göra för att slippa glappkontakt i säkringsboxen är att göra rent kontaktytorna. Sätt tillbaka säkringarna och spraya på 5-56 eller liknande. Fungerade för mig på en av mina gamla 528:or. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Jag bytte samtlga säkringar mot nya. Tog och skrapade på kontaktbläcken och tryckte ihop dom med fingrarna innan jag klämde ner dom nya säkringarna. Fast det var ett helt gäng år sen jag hade min 87:a så det har väl hunnit ärja en bit till sedan dess skulle jag tro. | |
|
Säkring 14 går enligt min instruktionsbok till "Styrning för tillsatsfläkt, fläkt för värme/förångare. Tackar för era svar. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.