|
|
|
|---|---|
|
Ja så var det slut på det roliga. Trasigt oljetråg trasig oljepump. Oljepumpens ena fäste har gått av när oljetråget fick sig en smäll.Motoron har inte tagit skada så vitt jag kan se. Man kan lätt rubba vevaxeln med handen om man drar i remmen.Eftersom jag är i dagligt behov av bil måste jag nu sälja för att köpa en annan bil till den 9 januari när jag börjar jobba . Motorn var renoverad för något år sedan ny kammaxel mm.Gick som ett troll perfekt . Bilen besiktigad omkring 15 novémber bra vinter däck med original lättmetall fälgar .Det känns för jävligt. Bytes mot besiktigad bil eller högstbjudande eftersom jag inte har lust eller pengar att reparea. | |
|
Är detta en fråga eller en annons? och vad är i så fall frågan? ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
det går ju skitfort att byta oljepump och tråg på dom så jag förstår inte heller vad du menar. är det en annons eller? var igår på bmw och beställde 3st nya pumpar bara för skoj skull eftersom dom var så billiga så jag har till alla mina 1500kr st för en ny är inget att snacka om. sen finns det säkert begade att få tag i "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
Det finns beg. pumpar att köpa på skroten, kostar allt från 100 kr och uppåt! ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Enligt ETK har dessa bilar samma oljepump: E28 524d SEDAN, Euro E28 524td SEDAN, Euro E30 324d SEDAN, Euro E30 324td SEDAN, Euro E30 324td TOURING, Euro E34 524td SEDAN, Euro ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
det är ju en exakt likadan motor så det är inte så konstigt "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
| ................................... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.