AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
857

vad gör ni med era bilar nu under vintern

fl
79
flubbber
328 coupe -95
någon som har nått förslag på vad ja kan göra med min bil nu när den står o vilar sig under vintern, gå in på länken för o se på bilen o se om där e nått som fattas...

vad gör ni med era bilar nu på vintern??

Länk

Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Påtal om vinterförvaring. Jag har ett pågående försäkringsärende på min bil.
Bilen är fixad och klar av försäkringsbolaget. Men jag har inte betalt självrisk än.
Har haft bilen någon månad sen den blev fixad.
Jag kör inte med bilen just nu eftersom jag bor på landet och där är mycket snö och skit på vägarna.
Och BMWen ska slippa göra plogbilens jobb.

Men kan jag ställa av bilen och spara några hundralappar utan det blir tjafs med försäkringsbolaget?
kanske sätta in ett par tv skärmar nya xbox naivator litte såna grejer :p för de ska ja göra

Toni
fl
79
flubbber
328 coupe -95
ChristofferThell ja du kan ställa av den, så kan du få tbax skatten på den ju... du kan ju fortfaarande ha den försäkrad.. men onödigt o betala skatt på den när den bara står still.. rätta mig om ja har fel, så har ja gjort med min bmw iallafall

Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Okej så försäkringen slutar inte att gälla när jag ställer av den? Ska ta och ringa mitt försäkringsbolag imorgon och kolla upp det. För i sånna fall är det mycket bra.
flubber____ du har rätt de går har själv gjort samma sak med min bil

Toni
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Du kan ha endast garageförsäkring om den står avställd. Dumt att betala mer om man inte brukar bilen.

Vad du kan göra med bilen.. tja.. underhållsladda batteriet? Vaxa, polera, putsa? Storstäda innuti? Bygga ljud.. ? Bara fantasin och plånboken som sätter gränser.
fl
79
flubbber
328 coupe -95
MD
kan man vaxa o polera nu när de e så kallt?? min står iinte i nått värme garage, står typ i ett väldigt gammalt garage, med sten väggar..

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Aha, på så vis. Jag är ingen "puts" expert så det kan jag inte svara på däremot minns jag att det stod något om att man inte skulle använda poleringsmedel/vax under 10 grader plus. Kanske finns någon mera kunnig som kan svara på det.. ?
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Jag håller på att fixa rost och fräschar upp den rent allmänt. Omlack av front etc.
Kastar ut inredning, skrapar asfaltsmattor, ska sätta i racestolar (om pengar finns). Renoverar bromsar och ska förmodligen uppdatera till lite värre doningar. Antingen fina belägg och slitsade skivor, eller M3 skivor och Fyrkolvs-ok fram.

Byter ut hela bakvagnen mot en med lamelldiff etc. Nytt avgassystem ska byggas (eller köpas). Chip ska inhandlas. Lite mer punch i motorn vore inte helt fel.

Fräschar upp under huven, polerar diverse detaljer.

Ska gå fort och brett i sommar! :)

___
E36 325i "CSL"
fl
79
flubbber
328 coupe -95
PhobiE

jasså ska du chippa den.. men ger d verkligen så många hk??? har hört att d knappt e lönt besväret eller ja har fel``??? jasså har du ingen lamell diff på din?? d har ja nog orignal på min 328 :) hehe mm d ska gå väldigt brett i sommar haha
ha D

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Flubber.

Du kan ju sänka den tycker jag... för att få den rätta looken..

Det bästa e ju en väghållningssats :)
fl
79
flubbber
328 coupe -95
Jojje81

den är redan sänkt fram, skall sänka den bak osså, men förra ägaren tyckte den var för låg där bak, så han satte dit orignal fjädrar bak igen, men ja ska sänka den bak igen :) hehe lite på d ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.