|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Då min varvmätare ej funkar och kollat SI batterier och dom va fräscha. Dock ramlade ett motstånd av när ja rengjorde kretskortet med elektronikspray och topps. Lödde dit ett exakt likadant motstånd men utan resultat! Då m535ans hastighetsmätare går till 260 och dom andra e28 karosserna till 220 eller 240?. De borde väl funka ändå med ett mätarhus ifrån 520i? bara ja byter ut hastighetsmätare? Soppa och hastighetsmätaren funkar samt alla lampor, dock inte temp ekonomi och varv! Mvh Oliver Vit m535! | |
| ja det funkar har bytt huset säkert en 5 gånger | |
|
Låter bra de :) då tjackar ja ett fungerande, byter mätare och sen hoppas på de bästa! Mvh Oliver Vit m535! |
|
| akta nålen till mätaren den blir lätt sned när du sätter på den igen..... | |
|
Det fungerar, men flytta över kodpluggen från ditt nuvarande hus. Det har gjorts lite ändringar under årens lopp, från 1/86 är det bara t ex tre röda lampor i SI-displayen. Försök få tag på ett instrument från en bil tillverkad efter detta datum, då kommer det garanterat att passa. Titta här för mer info: Länk Nålarna behöver du aldrig lossa. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vad är kodpluggen?. Ja vet inte om de ska lysa saker under tempmätaren? ser ut att finnas lite lampor där. Mvh Oliver Vit m535! |
|
|
Nr 9: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Aha. den vet ja vilken den e :) håller på å leta mätarhus för fulla muggar.. Mvh Oliver Vit m535! |
|
|
Här igen! nu har ja ett mätarhus till en 520 e28, ser inte exakt lika ut bakifrån, ingen såndär cold plug t.ex. kanske får att lösa?. har ingen aning om årsmodell på huset med de har gått runt 25000 iallafall. vill gärna att mätaren ska visa till 260, går de att lösa? Mvh Oliver |
|
| skifta bara mätartavla | |
|
går de då? visar mätaren inte fel då?, nya huset har gått 25000 och mitt 17000, går de att byta hela mätaren eller räcker de me tavlan? Mvh Oliver Vit m535! |
|
| ja har jag gjort flera grr...ja men hur ofta kör du över 250? ok ja d går och bara byta tavlan...varför inte byta hela mätaren?? MVH | |
|
Har inget för mig,, kul å skrruva lite :) men de funkar att byta hela mätaren alltså? Mvh Oliver Vit m535! |
|
| ja men d kanske beror på årsmodell men min passa ...det står ju bak i kransen bakom huset där vilken årsmodell det är ifrån | |
| ja men d kanske beror på årsmodell men min passa ...det står ju bak i kransen bakom huset där vilken årsmodell det är ifrån | |
|
Nu har ja bytt mätare, måste dock vänta tills ja kan prova i bilen.. Mvh Oliver Vit m535! |
|
|
Nu funkar alla mätare och ja e nöjd, hoppas allt stämmer bara. Mvh Oliver Vit m535! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.