|
|
|
|---|---|
|
Hej igen. har i BMW ett lurt problem, bilen är riktigt seg på o bli varm, ställer jag den på tomgång kommer ut 10 eller 15 minuter senare så kommer det bara haöv ljummen på gränsen till kylig luft, om jag varvar upp motorn under ca 6-7 sekunder så kommer det varmluft. Om man åker iväg vlir det kallare igen, men om man varvar högt så kommer det varmare luft. Sen e det omvänt, åker du in på en snöklädd parkering för o sladda lite, tar det inte lång stund innan tempmätarn e strax under det röda, den han t.o.m en gång tändas. Då räckte det o köra iväg på låga varv så tog det kanske 15-20 sekunder så slockna den och tempmätarn går efter ca 30-40 sekunder ner till vanligt läge i mitten igen. Kan det va termostaten som ligger bakom detta problem?? Bilen f.ö. är en 325 E36, årsm 92 Tacksam för svar!//Matte Beemer, a way of life. | |
|
1: enklast och billigast är ju att byta termostat.... testa... 2: kolla så även fläkten snurrar... 3: vattenpumpen... kolla dessa tre saker... Min förra pärla :-) Länk |
|
|
med en trasig termostat som står öppet, får du inte hög temperatur, om inte även vattenpumpen också är kass. bytt båda, så försvinner problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.