AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.415

kylarvattnet försvinner å den går upp i temp å de blir tryck i kylaren

zn
16
znyggkille
bmw 320i 1992
hej!!
har haft lös toppen porta den å skruva tillbaka den å de funkar ändå inte nogon son vet nogåt om de här???

tack på förhand

mvh henrik

henrik
svintoleffe
Ett du kasnke har en spricka i toppen samt har du kollat vattenpumpen.?

Länk Bimmern
MVH Leffe
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Hoppas du använde en ny topplockspacknig, annars vet jag varför.
Du kan också ha spännt den fel så att den nya topplockspackningen inte håller tät.
Eller så är det som svintoleffe säger, du har kanske lyckats få en spricka i toppen när du porta den.
Men lycka till också hoppas vi på att det bara är topppackningen eller vattenpumpen.
zn
16
znyggkille
bmw 320i 1992
jag har satt en ny topplockspackning!
jag har dragit efter vad man ska dra på bmw!
30nm på alla sen 90 gradere å två gånger!
å rätt ordning!
någon som vet mera om de mera invecklat tror jag de är!?

tack på förhand

mvh henrik

henrik
co
48
cool_lilja
M5 E34 -89
hmm, har du nya eller gamla topplocksbultar.......ibland skall dom dras med olika moment........

jag vet inte, men jag tycker 30nm låter lite lite......men jag kanske är ute o cyklar
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Symtomen som znyggkille beskriver låter ju verkligen som om det läcker komp från cylindrarna ut till vattnet. Du har inte hittat vatten i oljan, eller olja i vattnet. Vatten och olja bildar tillsammans en tjock gråvit sörja. Men spricka i toppen eller trasig topplockspackning låter det som om det kan vara.

Vet inte hur syntomen blir när vattenpumpen lägger av, men tror inte där ska bli sånt tryck i kylarvattnet då. Men med tanke på att du nyligen har grejat med toppen så tyder det mesta på något fel där i mina ögon.
zn
16
znyggkille
bmw 320i 1992
jo tycker de jag me vatten pumpen är hel haft lös den för ett tag sen!
kan de ha me att då man portar toppen så blir kylkanalerna så tunna att dom kan spricka??

mvh henrik

henrik
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Det har jag tyvärr ingen anning om. Har aldrig haft av toppen på min och sett efter hur det ser ut. Men det blir ju givetvis försvagat när man portar. Men då måste du ha portat mycket eller så var det väldigt tunt från början. Tycker det låter konstigt att det spricker bara för man portat lite. Men vet som sagt inte hur det ser ut exakt eller hur känsligt det är.
zn
16
znyggkille
bmw 320i 1992
hej
jag vet inte heller hur tunt de är men måste väl lyfta ur å titta genom allt
en gång till! de börja man ju göra lite fortare nu jag tror gång 1 tog de 3timmar skruva ur nu gör man de på typ en å en halv!
men tack för allt

mvh

henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.