|
|
|
|---|---|
|
tempmätaren i instrumentpanelen hoppar lite då o då .. när man kör på o hjämna vägar även om man tar fingret och kanckar på instrument glaset rör det sig fram i tillbaka lite .. hur åtgärdar jag felet .. OBS ! har ingen luft i systemet | |
|
Vad är det för bil? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tempmätaren i min E30 beter sig likadant, är mätaren kass eller beror det på tempgivaren? Det sitter hyffsat nya SI-batterier så dessa är väl till 99% säkerhet inte källan till problemet. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
jag har helt ny termostat och helt ny givare .. och 0 luft i systemet .. . bilen är en e30 .. bmw 320 .. 90 'a jo en ska till jag undrar .. finns det något medel som man kan ta bort venyl glans med ? .. ska nämligen sätta dit en magnet så jag kan hat min lilla mobil hållare .. dit klistrad .. |
|
| Kolla så den där muttern på baksidan av tempmätaren sitter åt så det jordas där, min hade inte blivit tillräckligt åtskruvad där å då hade tempmätaren sitt eget liv ibland | |
|
Jag hade samma fel på min 325 -88 som Palle83 .. fast i mitt fall så var muttern borta :) körde kontaktspray och rengrjode, sen skruvade jag åt muttern och den har då inte gjort så nå mer efter det.. MVH Micke |
|
|
Det ska kollas! Tack för tipsen Palle83 och flp. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
Samma sak för mig muttern borta, fast det var på bensinmätaren. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
hur kommer man åt muttrarna? har nämligen detta fenomen på både temp och bensin mätarna bensin mätaren fixar sig sjävl när det börjar bli varmt Mvh |
|
|
Du får skruva bort instrumenthuset, kolla denna guide hur du får bort huset: Länk 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
Måste verkligen ratten lossas för att lösa detta? Min tempmätare fladdrar oxå så jag tänkte titta på detta. Dock så ligger min väldigt ofta still på normalt men hux flux så fladdrar den upp till nästa streck och sen tillbaka och ibland ligger den kvar vid nästa strecket utan att hoppa tillbaka. Dock så är jag ganska säker på att den håller rätt temp, men det kan vara jobbigt för folk som lånar bilen av en om tempen börjar vandra uppåt. Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Jag har lossat instrumenthuset på E30 utan att ta bort ratten. Passa på att byta SI-batterierna, dåliga sådana kan göra att mätaren fladdrar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.