AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
622

Klockan i hastighetsmätaren

pu
528
pulare
520 D F11 2014
Jag var inne på BMW och fick igång min regnsensor och efter det så fick jag klockan i instrumentet att fungera hela tiden. Nu efter att ha bytt batteri då bilen blev strömlös så fungerar inte klockan med att bara slå till tändningen man måste trycka fram den med blinkersspaken och då blir den till så länge man inte slår av tändningen. Måste man åka in till BMW för att få tillbaka den igen utan att aktivera om den var gång man brutit tändningen.

/Pulare
pa
182
paa
530DA Touring -02
Har du fått igång din klocka? Jag har samma önskemål, konstigt att ingen kan svara på detta.

Pelle
BMW 530DA -02
Mustang -65 Cab
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Nej jag har inte försökt, det verkar inte som någon vet något här på forumet. Men BMW verkstan fixar säkert det igen men det lär väl kosta en 300-400:- förmodar jag.

/Pulare
pa
182
paa
530DA Touring -02
Tror inte du behöver åka till BMW, det har aldrig varit så på min bil, men när den varit på plåtverkstaden för byte av rostig baklucka så fanns klockan där men språket var ändrat till tyska så dom hade väl brutit strömmen. När jag ändrade till Engelska försvann klockan, så det finns säkert en inställning man kan göra själv, bara någon orkar svara.

Pelle
BMW 530DA -02
Mustang -65 Cab
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Jag hade mitt språk på Engelska när jag lämnade bilen för initiering av regnsensorn och det var kvar på Engelska samt klockan var där hela tiden.
Sen bytte jag batteri och sen försvann klockan men språket är fortfarande Engelska

/Pulare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.