AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.384

Metanolkonvertering 750 ?

Hört talas om att man efter div ändringar kan köra en 750 på metanol och därmed slippa trängselskatten. Någon som vet något ?

go
65
goosen
523 -97
750 -88
Hej!

Om det är möjligt att slippa trängselskatt eller inte om man konverterar det ska jag låta vara osagt, men jag har själv kört en del på metanol med min 750...helt klart är att det är en hel del som behöver ordnas med motorn.

Körde i höstas på metanol en del och bilen gick bara sämre och sämre, efter ett tag kändes det som man hade 75 hästar under huven,omöjlig att starta på morgonen om det var kallare än 5 grader mm

Mvh/Robban

Är det inte Etanol du tänkte på.

Dessutom måste din bil typas för etanoldrift för att du ska slippa tränselskatt och det är nog inte så enkelt.
Ursäkta, självklart menar jag Etanol, men det kanske inte gör någon skillnad ?

Nej tyvärr är det nog ganska svårt och/eller dyrt att genomföra en sådan typning hur som.

Enklast är nog att aningen bita ihop och betala, eller byta bil. Har själv kört ett par tusen mil i min 518i på E85. Gått ganska bra på det hela taget tycker jag. Men nu kör jag bensin igen, lönar sig inte med rådande bensinpris och det är lite väl kallt ute för etanol.
320-325
körde supra mk3 på etanol .. shit va den gick på det. hade ca 270hk 430nm men men med etanol .. så var no 300hk gränsen nästan sprängd.. turbo bilar verkar gå bra på etanol

Byt fjädrar på E39.. höj din liv försäkring innan.
Jo etanolen tillåter ju ett högre ladd innan den spikar då det är högre oktanhalt i etanolen än vad det är i bensin. Så att etanolkonvertera turbomotorer är tämligen trevligt ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.