|
|
|
|---|---|
|
Startade den igårkväll en stund och då gick den bra. I morse när jag skulle starta så blinkar bara hela instrumentpanelen. Köpte bilen ganska nyligen, så jag har inte kollat om det är glykol i kylaren. Kan det ha frusit elle rva tror ni? (har inte hunnit kolla!) Startmotorn går inte ens igång. Det va 6 minus i morse | |
|
Prova ladda batteriet. Eller om det är lika gammalt som bilen, byt ut det. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Bilen är en 320i -01. HAr inte sett någon indikation på instrumentpanelen om att batteriet skulle vara dåligt. Dessutom hade jag inne den på ett M test innan jag köpte bilen. | |
|
Det finns en indikering för batteriet i kombiinstrumentet, den visar dock att batteriet inte får laddning alls. Dvs att generatorn inte levererar någon ström. Mätte Motormännen syrahalten i batteriet då? Det kan jag inte komma ihåg att dom gjorde på den bil jag sist hade innne på m-test. Ta en multimeter och mät på batteriets poler, friskt batteri skall ligga runt 12,6 volt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag kan inte svära på att dom kollade syrehalten det är sant....vad kostar ett nytt batteri? svårt att byta själv? |
|
|
Nejdå. Men det är en onödig kostnad om det är "friskt" då behöver det bara laddas. Vilken lite mer välsorterad mack som helst har en syramätare du kan låna för att kolla batteriet. Ett nytt batteri kostar ca 700-800 kr. Sitter till höger i bagagen(under förvaringsfacket) på din bil. Se till att du får ett batteri med rätt Ah om du skaffar ett nytt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det va batteriet som va urladdat ! Fick tag på en batteriladdare så nu laddas batteriet för fullt! tack för alla goda råd! //Raymond Länk Raymond |
|
|
Bra att de löste sig, e46 är väldigt kinkig med friskt batteri. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hade exakt samma problem/symptom imorse(hela instrumentpanelen blinkar samt startmotorn går inte ens igång) funkade däremot perfekt igår. Testade med startkablar men ingen skillnad. Borde den inte hoppat igång med "denna hjälp"? Är en automat så bogsering är inte aktuellt. skall testa att ladda batteriet ikväll och se om det hjälper. Verkar vara originalbatteri som sitter i så det är kanske dags att byta. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Wendtan hur mäter du syravikten i ett "BMW"batteri som är hermetiskt slutet som de flesta sk "undehållsfria?? Av tre så har två saknat pluggar det tredje så var pluggarna gömda under en kraftig tejp, tror knappast M testaren skär upp plasten och kollar syravikten. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Borrmaskin är lösningen på många problem ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.