|
|
|
|---|---|
| Nybliven ägare till en 520d! Men det verkar inte finnas någon motorvärmare från Defa/BMW ännu. Någon som vet om den för 320d E90 passar det är väl samma motor? | |
|
Farsan har samma problem: Länk Enligt handlaren så är installationen unik för varje bilmodell, inte bara motorn. Dvs. det kan skilja på 3-serien och 5-serien för exakt samma motor... |
|
| Nu har jag monterat! Ganska lätt man behöver bara ta bort luckan för oljebyte vilket jag kom på för sent. Annars är det bara att göra som det står i Defas instruktion. Deras rekomendation om kabelläng är i längsta laget fast det beror väl på var man vill sätta kontakten. | |
|
Monterade du kupeuttag också? Var det svårt att komma in i kupen? ser lite trångt ut. Lyckades paja en disk i ryggen strax efter att jag köpt värmaren, så nu måste jag lura någon annan till att göra jobbet, lite svårt när man vill göra riktigt själv. Men man kan väl inte frysa hela vintern pga sitt ego... "If you have a hammer, most things look like a nail". |
|
| Nej ingen kupevärmare men hör med de på BMW de kan ge tips om hur man får in kbbeln | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.