AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.479

ABS, DSC ,M5 E39 2000

Visa användare
15
Tyrise
BMW M6 e63 2007
Hej jag har gått i alla ABS problem på forumet men tyvärr kan inget hjälpa mig hela vägen
Det börja som ett censor fel so alla pratar om på sidan att DSC ,ABS lampan börja lysa efter en helt vanlig dag till jobbet ,Jag åkte sedan hem ,läste i forumet och kände mig lugn att det var dessa ABS censorer alla pratar om .
I dag hände det som gjorde mest ont i hjärtat, Jag stängde va DSC för att komma ut från parkeringen pga. en massa snö .Sedan alla BMW folks kunde jag inte köra bilen .Jag slog på DSC igen efter min lilla aggressiv snökörning ur parkeringen .Da ströp bilen sig själv ,som om det var soppa torsk och lampan blinka som en aggressiv disco ljus. Jag var tvungen av slå av DSC för att över huvud taget kunna köra bilen,Testa starta om men samma sak hände. Det var skumt, men det fortsatte sedan med att ABS lampan var släckt och inga andra lampor varna, men ABS bromsarna var helt paja. Dom lät jätte illa om dom, samt ville dom inte ta riktigt när jag gjorde inbromsningar. Jag har aldrig varit med om värre ljud och ett beteende från en BMW M5 från 2000. Det kändes som om bilen gick rakt fram fast jag bromsa ,,även inne på OK Macken hade den samma effekt .

Det börja med lampor som tändes, ett typiskt ABS Censor fel och sluta med att lamorna ej är tända längre men ABS fungerar inte DSC måste vara av för att inte strypa bilen ..Samt att styr servon blev tyngre ..Fick starta om flera gånger för att få den att fungera

Please help me …

Gå till BMW på diganos tycker jag, det där låter ju farligt att köra med i trafiken. Kanske det kan vara abs modulen som spökar. Den gick på min, men då stängdes endast alla hjälpsystem inklusive hastighetsmätaren av.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
DSC lampan ska blinka när systemet jobbar.
Börja med att kolla batteriets status, ABS/DSC systemet är strömkrävande och det första som börja krångla när det sjunker under 12V.
Dessutom dippade ju servotronicen också.
Ett fullt laddat batteri ska ligga på 12,7 Volt ca.
Just efter start så räcker inte generatorn till att hålla bilens förbrukare belastning i schack och då suger den från batteriet och är det då halvladdat och dessutom kallt ute så blir det bekymmer.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
15
Tyrise
BMW M6 e63 2007
Ska till BMW Torsdag ,,fick tid ,hoppas att det inte är något rikigt allvarligt
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Jag skulle börja med att kolla batteriet som sagt, tycker jag känner igen dom där symtomen från en viss 540.
Visa användare
15
Tyrise
BMW M6 e63 2007
Tack för all hjälp ,,Det var fram senoren till ABS bromsen .Både högre och Vänstra fram var tydligen smutsiga .Dom bytte dom (vet ej ),kosta mig 2400 kr Nu är allt ok igen.Jag mätte batteriet och det var som det skulle vara.

tyrise
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.