|
|
|
|---|---|
|
har haft ett lite otäckt oljud som kommit å gått i motorrummet på min 528i -85...men då garaget varit upptaget har jag inte kollat närmare på de... När jag då idag skulle flytta på bilen så började de låta nånting djuriskt, visade sig snabbt vara servopumpen som var dålig...funkade men lät MYCKET illa Så då är frågan går det att renovera (byta lager eller så) å få den normal igen eller är det bara fixa en ny som gäller... | |
| det går att byta lager o packningar,men den kan också vara sliten/sönder så det är därför den låter,men vanligast är att det läcker ut olja.dela den och kolla! | |
Paap Reeder |
zTeve! I vilken stad bor du? MVH /// Paap R |
|
Innan du ger dig på och byter servot så kolla att vätskenivån är bra (om du inte redan har gjort det). ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Paap Reeder: Bor i Ö-vik J.Dredd: Japp ska göra de... tack för tipsen |
|
| Paap Reeder: Va tänkte du då? | |
Paap Reeder |
... jag bara tänkte att du kunde prova med den pumpen jag nyss bytte på min ... 43000 mil. Verkar kanske spåningt att erbjuda den men jag bytte för jag tyckte eller trodde att den gav för litet tryck eftersom styrningen gick trögt ... men det bidde ingen skillnad. Pumpen går tyst och fint och ger tydligen rätt tryck också. Tyvärr vill posten säkert ha 150:- för att fixa upp den till Övik annars tänkte jag att du kunde montera den och om allt känns bra kan du skicka ner en 200:- ing + portot. Innan kan jag fotografera den så du ser att den exakt passar. MVH /// Paap R |
| ok de låter bra...ska kolla upp pumpen jag har bara innan...höra av mig hur det än går... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.