|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Förresten kan ju stadskörning vara ganska olika på olika platser. För mig innebär oftast stadskörning att man får bromsa/öka farten var 50e meter "typ", samt väntande vid trafikljus och väjningsplikter etc. Det rör sig dessutom om väldigt korta sträckor eftersom att jag bor ca 2 km intill centrumkärnan och ofta styr skeppet åt det hållet, vilket innebär många "kall" starter/km (med motorvärmare dock). Skulle man mestadels köra mellan de olika bostadsområdena på större 70km/h leder så skulle nog förbrukningen minska rejält. Det är ju vid accelereation som 12an gärna surplar i sig många liter! | |
|
0,95 lands o 1,35 i stads M5 THE REAL POWER 740IA ALPINA POWER FUNKAR ME |
|
|
Vid körning i stadstrafik med korta körningar med kall motor vintertid kan man lätt komma upp över två liter milen. Det är väl dock fel att använda en sådan bil på det sättet ? |
|
| Fel och fel, finns mycket som är fel här i världen. | |
|
Jag köpte min 750 e38 nyligen och har inte ens lärt mig hur färddator fungerar... Tryckte in "BC" på blinkersspaken, där kan men se(?) förbrukningen... eller? Står konstant på 1,39, kanske borde läsa om hur man startar om den... |
|
| BMWs v12or verkar vara snåla på soppan.Min tar närmare 4liter/mil vid stadskörning och ca 1.5 vid landsvägskörning. | |
| 1,28 600 mils blandad körning, ej vinter. Går lätt under litern vid landsvägskörning. | |
|
medel: 1,41 stads: 1,3-1,5 lätt fot, inga trafikljus, småstad stads: 1,8 (malmö) landsväg: 1.0-1.1 normal körning 95 oktan sommar däck 245mm landsväg: 0.9-1.0 normal körning 99 oktan (testat en gång med dubbdäck 215mm) landsväg: 0,8-0,9 lätt fot landsväg: 1,2-1,3 gasar vänligt motorväg: 1,1 normal körning motorväg: 1,6 högre fart måste testa mer med 98 oktan benisn på landsväg för att dra slutsats. Hur är eran förbrukning med 98 oktan i tanken? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.