|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
2,8 power: Om din 2,8 är så svår startad att den behver det bästa batteriet så är det dax att serva den.. Min 3,2 (14% större) klarar sig mer än väl med ett billigare batteri. Z MMM Coupe |
|
|
Min tycker jag går lite trögt på startmotorn, kollade mitt batteri och indikatorn var svart. Ska testa ladda över natten... Hade i övrigt ingen tanke på detta förrän jag såg denna tråden :) __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Anders - min är inte svårstartad men det är oerhörd skillnad på 6 och 4 cylindrade motorer gällande den kapacitet som startmotorn kräver från batteriet för att dra runt motorn. /Bo-Erik Länk |
|
|
hur kom 4 cylindriga motorer in i bilden? Bilen det diskuteras om är ju en M... 8-) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
-10 grader och 2.8 liters motor och batteri från biltema är inga konstigheter :-) Dom ger lika mycket ström och ampere timmar men har förmodligen något kortare livslängd och kräver ett visst underhåll genom att fylla på batterivatten. Bara att välja. Men jag råder ju att köpa Biltema. Du kommer aldrig att förstöra bilen oavsett vilket batteri du sätter in. Hellre ett nytt batteri från Biltema än ett gammalt originalbatteri (gammalt grekiskt ordspråk) |
|
|
Sorry Svebba - jag syftade på din bil ett tag där. Fel av mig. Var lite trött i går eftermiddag. FMZ3 - som du hör finns det delade åsikter om frågan om batteriet och hur viktigt det är med ett bra sådant. Det är bara för dig att begrunda våra åsikter och bilda dig själv en uppfattning. Vore kul att höra vad du kommer fram till till slut. /Bo-Erik Länk |
|
|
Tack för alla tips! Blir nog att jag låter henne vila till våren och sedan testar att ladda de batteriet som sitter i och funkar detta ej så köper jag ett nytt. Kanske köper jag ett nytt direkt, då jag tror det som sitter i är rätt gamalt, så batteriet slipper dö för en när man stå på den där OK-Q8 macken i Kualla Lumpur och tvingas ringa bärgare. Efter disskusionen har jag nog tänkt att lägga mig i mellersta prisspannet mitt emellan biltema och lyxmärke. :) Få se vad det blir... till våren... som jag hoppas snart är här... meddelar då vad det blev. , FMZ3 |
|
|
Hej igen! Blev till sist ett dyrt och förhoppningsvis bra batteri (Tudor - Tech-Start - 75 Ah - Köldstartström: 760 EN). Hörde att det även var bra med lite högre köldstartström. Då passade detta bra. Passar bra i batterilådan också. Nu får jag hoppas det funkar! , FMZ3 |
|
|
@FMZ3 Var bor du om det har blivit vår nu ;) / Fredrik |
|
|
Halmstad... men batteriet har fungerat fram tills nu då det börja ladda ur sig över en natt trotts försök till laddning. Så nu var det dax att köpa nytt. :) , FMZ3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.