AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.154

E-46 kombi?

BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
E-46 kombi. Räcker den som familjebil? för barnvagn osv?
Nån som har erfarenhet av den. Är det en "äkta" kombi eller bara en karossform för de som ej vill ha en sedan?
Ta med dig barnvagnen till närmaste BMW Åf och testa.
Den funkar säkert utmärkt för små barnfamiljer.

Keep Your Distance!
Länk
Länk
Länk
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Visst är det mer plats i en E46T än en sedan men i jämförelse med de flesta andra kombivagnar så är den liten. Vissa perioder det första året så är det mycket som ska med och jag har då och då t o m upplevt E39T som för liten vilket också var en av anledningarna till att jag köpte en V70. Har dock åter köpt en E39T.

Tänk även på att testa med barnstolar i bilarna. Finns flera trådar om detta också...

___
//Ulf
An
55
Andy S
E91, 318d -2010
F11, 520dAT Xdrive -2015
Det funkar utmärkt i min 318iT -03. Men det beror säkert lite på vad du har för barnvagn (om du nu har så små barn). Men annars tycker jag utrymmet funkar så länge man har ett barn. Det går säkert med två, men då blir det förstås mindre plats över till packningen...

Vad gäller barnstol så har jag nyligen köpt en Britax Free Way, den sägs ska vara den minsta stolen i "mellansegmentet" (1-4 år typ) och den passar utmärkt i baksätet (det kostade för mycket att koppla ur kudden fram, 2600 kr). En person som är max ca 170 cm sitter riktigt bra fram, men är framsätespassageraren längre blir det trångt. Jag har dessutom monterat en spegel på bakre nackstödet och i den kan jag hålla koll på vår son genom min spegel fram.

Alltså, banga inte E46 pga av barn, den är en utmärkt (liten) familjebil. Skaffar du sedan en 318 Valvetronic så behöver du inte besöka macken så ofta.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Instämmer mer Andy S ovan.

De
29
DeA
540i/6 -95
Au*i A6 -12
Har precis köpt en E46 Touring och "bulle i ugnen"....

Återstår bara att bestämma om man ska ha barnstolen fram lr bak.....(5mån kvar att bestämma mig) *ler*
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
DeA:
Finns ingen anledning att göra en urkopplig av airbagen fram så sätt barnet bak. Fungerar utmärkt tycker jag. Dessutom sparar du en massa pengar (ca 2500 kr) och jobb.

Det kostar runt 5000 kr.(urkopling)
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Sony: Oj det var ju mycket mer än min uppgift. Men dyrt är det i varje fall.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Grandy: tror inte din uppgift är så fel. Betalade ca. 2600 för urkoppling + byte av bälte på min E39. Har svårt att tänka mig att det skulle kosta det dubbla för en E46.

___
//Ulf
Visst ,det stämmer att det koster typ 2000kr men man är skyldig att betala också för montering (som kostar mer) sen när man ska sälja.Jag har frågat de själv,man måste skriva på några papper.Det var för e46ci.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.